Turizm öğrencilerinin hizmet yönelimli olmaları, onların en önemli belirleyici özelliklerindendir. Üniversite düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin dışadönüklüklerinin otel departman tercihine etkisini belirlemek üzere bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, bu etkide hizmet yönelimliliğin aracılık rolü test edilmiştir. Araştırma, tanımlayıcı türde tasarlanmıştır. Veriler; literatüre dayalı geliştirilen bir anket ile toplanmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de üniversite düzeyinde turizm eğitimi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Örnekleme çerçevesini ise bir kamu üniversitesinin ön lisans düzeyindeki Turizm ve Otel İşletmeciliği ve lisans düzeyindeki Turizm İşletmeciliği bölümü öğrencileri meydana getirmektedir. Anket, 2017 Mart ayında kota örnekleme tekniği ile yüz yüze uygulanmıştır. Geçerli 349 anket elde edilmiştir. Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, faktör ve regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Öğrencilerin misafirle temas gerektiren departmanlardan halkla ilişkiler, ön büro, satış ve danışma departmanlarında çalışmak istedikleri, misafirle dolaylı temas gerektiren departmanlardan ise insan kaynakları yönetimi departmanında çalışmayı arzu ettikleri bulunmuştur. Dışadönüklüğün alt boyutu olan, rahatlığın misafirle doğrudan temas gerektiren departman tercihine etkisinde hizmet yöneliminin kısmi aracılık rolüne sahip olduğu anlaşılmıştır.
Service orientation of tourism students is one of their determinant personality traits. A research was carried out to determine the influence of the extroversion of the students who get tourism education at the university level to the hotel department preference. In addition, the mediating role of service orientation was tested. The data were collected through a questionnaire developed based on the literature. The population of the research is composed of the students having tourism education at university level in Turkey. The sampling framework was defined as a combination of associate and bachelor’s degree tourism students at a public university. Questionnaires were administered by face to face in March, 2017, based on quota sampling technique. The data were analyzed through descriptive statistics, as well as factor and regression analyzes. It was found out that the students desire to work in departments of public relations, front office, sales and concierge which require direct guest-contact and human resources management which require indirect guest-contact. It was understood that comfort factor of service orientation, which is one of the dimensions of extroversion, had a partial mediating role on the effect of frontline department preferences.