Günümüzde ortalama insan ömrünün geçmiş yıllara göre daha uzun olması ve bununla birlikte bilgi kaynaklarındaki hızlı artış insanların sürekli yeni şeyler öğrenmesini zorunlu hale getirmektedir. Yükseköğrenim kurumları sayısındaki nicel artışlar sonucu üniversite öğrenimi gören öğrenci sayısı da eş zamanlı olarak artmaktadır. Bununla birlikte başta teknolojik gelişmeler ve iletişim imkânlarında yaşanan hızlı değişimlere rağmen öğrenim görenlerin, öğrenme düzeylerinde benzer oranda bir artışın görülememesi toplumda genel kabul gören önemli bir durum haline gelmektedir. Söz konusu hedef kitlenin üniversite düzeyinde öğrenim gören kişilerin olması ise olayın önemini daha da artırmaktadır. Bu çalışmada üniversitede öğrenim gören öğrencilerin “yaşam boyu öğrenme” eğilimleri ölçülerek, yeni bilgilere ulaşmaya ne kadar istekli, meraklı ve motive olduklarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Uşak Üniversitesi Eşme MYO’da farklı programlarda öğrenim gören öğrencilere, geçerliliği ve güvenirliği test edilmiş altılı likert dereceleme türünde hazırlanan “yaşam boyu öğrenme eğilimlerini belirleme ölçeği” kullanılarak, demografik özellikleri de kapsayan bir ölçekten yararlanılmaktadır. Araştırma sonucu elde edilen veriler için gerekli analizler yapılarak üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme düzeyleri tespit edilmiştir. Buna göre üniversiteye girişin sınavlı veya sınavsız olması büyük önem taşımakta olduğu, cinsiyete ve sınıf düzeylerine göre önemli farklılıkların olduğu ortaya çıkmıştır.
Today, average of life is longer from the past year sat the same time and information sources is increas in grapidly; so that people compulsory to learn constantly new things. Result of quantitative increase in the number of higher education institutions, the number of students in university education is also increasing simultaneously. Despite technological development and rapid changes in communication opportunities, a change can not be seen at a similar rate in the level of learning, it is becoming an important condition generally accepted in the society. Concerning target groups are educated at the university level, so this is further increases the importance of the event. In this study, by measuring "life long learning" trends of students are measured at the university, how much willing to reach new information, to reveal that they are curious and motivated is intended. For this purpose, to students studying in different programs at Usak University Esme Vocational School, "to determine life longlearning tendencies of scale" it has benefited from a scale covering demographic characteristics validity and reliability tested and made in the six-point Likert grading type. As a result, life-longlearning levels of students were determined by making there quired analysis. Accordingly, it is of great importance is that the examination of entrance to university, students have emerged as a significant variation by gender and classlevel.