Bu araştırmanın amacı Türkiye’de iki devlet üniversitesinin fen fakültelerinin matematik bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin tükenmişliklerini kariyer stresleri bağlamında incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modellerinden olan yordayıcı korelasyonel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma için ilgili yerlerden ve ölçekleri uyarlayan araştırmacılardan gerekli izinler alındıktan sonra her iki devlet üniversitesinden tükenmişlik envanteri-kısa versiyonu ve kariyer stresi ölçeğiyle veri toplanmıştır. Verileri uygun olan toplamda 245 öğrencinin verisi analize alınmıştır. Elde edilen verilerin analizinde öncelikle ölçekler için basıklık ve çarpıklık katsayıları ve Cronbach Alpha güvenirlik katsayıları hesaplanmıştır. Ardından verilerin analizinde Pearson korelasyon katsayısı ve aşamalı regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre matematik bölümü öğrencilerinin tükenmişliklerini kariyer stresinin alt boyutlarından olan iş bulma baskısı ve dışsal çatışma değişkenlerinin anlamlı bir şekilde yordadıkları bulunmuştur. Buna göre matematik bölümü öğrencilerinin tükenmişlerinde, mezun olduktan sonra iş bulma baskısının ve yakın çevresinin beklentilerini içeren dışsal çatışmanın anlamlı rolü olduğu söylenebilir. Elde edilen bulgular alanyazın kapsamında ele alınmış, tartışma yapılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study was to investigate burnout of the students in the mathematics department of the faculty of science two state universities in Turkey in terms of career stress. In the research, predictive correlation research design was used. After obtaining the necessary permissions, burnout inventory-short version and career stress scale were applied to students from both universities. The data of 245 students in total, whose data are suitable, were analyzed. In the analysis of the obtained data, firstly kurtosis and skewness coefficients and Cronbach Alpha reliability coefficients were calculated. Then Pearson correlation coefficient and stepwise regression analysis were used. According to the findings, it was found that mathematics students' burnout was significantly predicted by employment pressure and external conflict variables which are one of the sub-dimensions of career stress. Accordingly, it can be said that external conflict involving the pressure of finding a job after graduation and the expectations of its close circle has a significant role in the burnout of students of the mathematics department. The findings were discussed within the scope of the literature, discussions and some suggestions were made.