Otel işletmelerinde bireysel hizmet odaklılığın iç girişimcilik performansı üzerindeki etkisi: Algılanan çevresel belirsizliğin aracı rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaplan, Aslı
dc.contributor.author Özgener, Şevki
dc.date.accessioned 2020-12-01T07:44:52Z
dc.date.available 2020-12-01T07:44:52Z
dc.date.issued 2013-12-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/990
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, bireysel hizmet odaklılığın iç girişimcilik performansı üzerindeki etkisinde algılanan çevresel belirsizliğin aracı rolünü analiz etmektir. Araştırmanın örneklemini, Nevşehir ilindeki Turizm İşletme Belgeli (4 ve 5 yıldızlı) ve özel belgeli otel işletmelerinde üst ve orta kademe yönetici konumunda çalışanlar (N=223) oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına göre bireysel hizmet odaklılığın iç girişimcilik üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu ortaya konmuştur. Benzer şekilde bireysel hizmet odaklılığın alt boyutlarının iç girişimcilik üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılan çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre; vicdanlılık, duygusal tutarlılık ve uyumluluk boyutlarının iç girişimciliği pozitif yönlü etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca, bireysel hizmet odaklılık ile iç girişimcilik arasındaki ilişkide algılanan çevresel belirsizliğin tam aracı rolü oynadığını tespit edilmiştir. Son olarak çalışmanın bazı kısıtları olduğu vurgulanmış ve gelecekte yapılacak araştırmalar konusunda bazı önerilere yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Bireysel Hizmet Odaklılık, Algılanan Çevresel Belirsizlik, İç Girişimcilik, Otel İşletmeleri tr_TR
dc.description.abstract The aim of the study is to analyze the mediating role of perceived environmental uncertainty in the effect of individual service orientation on intrapreneurship performance. The sampling of the study consists of middle and top executives (N=223) working for special hotel businesses and four and five stars hotel businesses in the province of Nevsehir. According to the findings of the results, individual service orientation has a positive effect on intrapreneurship performance. Similarly, in accordance with the results of multiple regression analysis, conscientiousness, emotional stability and agreeableness which are subdimensions of individual service orientation have a positive effect on intrapreneurship performance. Moreover, the mediating role of perceived environmental uncertainty is determined in the relationship between individual service orientation and intrapreneurship performance. Finally, it is emphasized that the study has some limitations and some suggestions are included about the researches to be done in the future. Key Words: Individual Service Orientation, Perceived Environmental Uncertainty, Intrapreneurship, Hotel Businesses tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bireysel hizmet odaklılık tr_TR
dc.subject Algılanan çevresel belirsizlik tr_TR
dc.subject İç girişimcilik tr_TR
dc.subject Otel işletmeleri tr_TR
dc.subject Individual service orientation tr_TR
dc.subject Perceived environmental uncertainty tr_TR
dc.subject Intrapreneurship tr_TR
dc.subject Hotel businesses tr_TR
dc.title Otel işletmelerinde bireysel hizmet odaklılığın iç girişimcilik performansı üzerindeki etkisi: Algılanan çevresel belirsizliğin aracı rolü tr_TR
dc.title.alternative The effect of individual service orientation on intrapreneurship performance in hotel businesses: The role of mediator of perceived environmental uncertainty tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü/Yönetim Ve Organizasyon Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 3193 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster