Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin öznel iyi oluş ve iş doyumları üzerindeki etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Katıtaş, Sevda
dc.contributor.author Karadaş, Halil
dc.contributor.author Coşkun, Başak
dc.date.accessioned 2023-02-08T06:51:23Z
dc.date.available 2023-02-08T06:51:23Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Katıtaş, S. , Karadaş, H. & Coşkun, B. (2022). Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin öznel iyi oluş ve iş doyumları üzerindeki etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (62), 182-207. DOI: 10.21764/maeuefd.949243 tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8029
dc.description.abstract Bu araştırmada okul yöneticilerinin sergiledikleri etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin öznel iyi oluşu ve iş doyumu üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Mardin ili kamu okullarında görev yapan ve basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 545 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri “Etik Liderlik Ölçeği”, “Öğretmen Öznel İyi Oluş Ölçeği” ve “İş Doyumu Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatiksel analizler, Pearson Korelasyon Analizi ve Basit Doğrusal Regresyon Analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları sergileme düzeyleri ile öğretmenlerin öznel iyi oluş ve iş doyum düzeyleri yüksek çıkmıştır. Eğitim örgütlerinde okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin öznel iyi oluşları ve iş doyumları arasında olumlu yönde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Ayrıca etik liderliğin öğretmenlerin öznel iyi oluşlarının ve iş doyumlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları ilgili literatür ışığında tartışılmış ve sonrasında araştırmacılar ve uygulayıcılar için öneriler geliştirilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The effect of ethical leadership behaviors of school administrators on teachers' subjective well-being and job satisfaction was examined in this research. The sample of the research consisted of 545 teachers working in public schools in Mardin province, identified by the simple random sampling method. Correlational survey model, one of the quantitative research methods, was used in the research. The research data was collected using “Ethical Leadership Scale”, “Teacher Subjective Well-Being Scale”, and “Job Satisfaction Scale”. Descriptive statistical analyses, Pearson Correlation Analysis, and Simple Linear Regression Analysis were applied in the analysis of the data. As a result of the research, it was found out that according to the teacher perceptions, school administrators' levels of ethical leadership behaviors and teachers' subjective well-being and job satisfaction levels were high. Besides, it was observed that there was a positive and significant relationship between the ethical leadership behaviors of school administrators and the teachers' subjective wellbeing and job satisfaction in educational organizations. It was also concluded that ethical leadership was a significant predictor of teachers' subjective well-being and job satisfaction. The results of the research were discussed in the light of the relevant literature and then recommendations were developed for researchers and practitioners. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.21764/maeuefd.949243 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Etik liderlik tr_TR
dc.subject Öznel iyi oluş tr_TR
dc.subject İş doyumu tr_TR
dc.subject Regresyon analizi tr_TR
dc.subject Ethical leadership tr_TR
dc.subject Subjective well-being tr_TR
dc.subject Job satisfaction tr_TR
dc.subject Regression analysis tr_TR
dc.title Okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin öznel iyi oluş ve iş doyumları üzerindeki etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of ethical leadership behaviors of school administrators on teachers’ subjective well-being and job satisfaction tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Rektörlük tr_TR
dc.contributor.authorID 338970 tr_TR
dc.identifier.volume 62 tr_TR
dc.identifier.startpage 182 tr_TR
dc.identifier.endpage 207 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster