Sosyal adalet liderliği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eriçok, Barış
dc.date.accessioned 2023-01-10T06:13:46Z
dc.date.available 2023-01-10T06:13:46Z
dc.date.issued 31-12-20
dc.identifier.citation Eriçok, B. (2022). Sosyal adalet liderliği. N. Cemaloğlu & N. Gökyer (Eds.), Kuramdan Uygulamaya Liderlik içinde (ss. 564-581). Eğiten Kitap. tr_TR
dc.identifier.isbn 978-625-8297-95-9
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7985
dc.description.abstract Sosyal adalet insanların eğitim olanakları, sağlık imkânları gibi temel haklardan eşit şekilde faydalanmasını gerektirdiği gibi herkes için iş olanaklarının arttırılmasını, yaşam koşullarının düzeltilmesini kapsayan ekonomik, kültürel ve sosyal bir olgudur. Sosyal adalete yönelik veriler toplumlarda eşitsizliklerin ön planlara çıktığını göstermektedir ancak sosyal adaleti sağlamanın yolu da yine toplumdan geçmektedir. Bu bakımdan herkes için adalet ve eşitliğin vazgeçilmez bir hak olduğunun toplum tarafından benimsenmesi noktasında eğitim örgütlerine önemli görevler düşmektedir. Eğitimde sosyal adalet istisnasız bütün öğrencilerin eğitim fırsatlarından eşit şekilde faydalanması anlamına gelmektedir. Eğitimde sosyal adalet, yetersiz gelire sahip öğrencilerin eğitim fırsatlarından faydalanabilmesini içermektedir. Ayrıca eğitimde sosyal adalet, eğitime erişim başta olmak üzere tüm süreçlerde toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliklerin önüne geçilmesi anlamına gelmektedir. Buna ek olarak, öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin tespit edilmesi ve bu öğrencilerin tamamının nitelikli eğitim ihtiyaçlarının karşılanması eğitimde sosyal adaletin bir başka gereğidir. Benzer şekilde, eğitimde sosyal adaleti sağlamak, farklı etnik kökenlere sahip öğrencilerin eşit eğitim fırsatlarına sahip olmasını teminat altına alınmasıdır. Adaletsizliklerin, toplumsal eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların yeniden üretildiği çevrelerden biri de eğitim örgütleridir. Bu noktada eşitsizlikleri yeniden üretilmesinin önüne geçecek, istisnasız tüm bireylere adaletli davranacak, fırsat eşitliğini sağlamak için mücadele edecek sosyal adalet liderlerine ihtiyaç duyulmaktadır çünkü sosyal adalet liderleri okulların havasını sosyal adalet bağlamında geliştirecek önde gelen etkenlerden biridir. Eğitimde sosyal adalet liderlerinin okul içerisindeki ve çevresindeki dezavantajlı öğrencileri desteklemesi beklenmektedir. Onların eğitimsel kazanımlarının engellenmesini durdurmak adına bir takım uygulamalar yapması tavsiye edilebilir. Bu anlamda okul içerisindeki ve çevresindeki eşitsizlikleri azaltmak için öğretmenlerin ön plana çıkarılması faydalı olabilir. Öğretmenlerin sosyal adaleti önleyici davranışları ve çalışmaları desteklenebilir. Aynı zamanda eğitimde sosyal adalet liderlerinin öğrencilerle ve aileleriyle iletişim ve etkileşim içerisinde olması faydalı olabilir. Sosyal adaleti sağlayacak farkındalıkların yaratılması açısından okullarda çeşitli etkinlikler planlanabilir. Bu etkinlikler yoluyla dezavantajlı öğrencilerin okulun tamamıyla bütünleşmesi, kaynaşması desteklenebilir. Yerelde bu etkinliklere katılımın arttırılması hedeflenebilir. Bu etkinliklerin tüm çevreye duyurulması ve destek toplanması toplumsal farkındalığının arttırılmasında önemli rol oynayabilir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Eğiten Kitap tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal adalet tr_TR
dc.subject Liderlik tr_TR
dc.subject Sosyal adalet liderliği tr_TR
dc.subject Eğitimde sosyal adalet tr_TR
dc.subject Eğitimde sosyal adalet liderliği tr_TR
dc.subject John Rawls’ın adalet teorisi tr_TR
dc.title Sosyal adalet liderliği tr_TR
dc.type bookPart tr_TR
dc.relation.journal Kuramdan Uygulamaya Liderlik tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim yönetimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 18638 tr_TR
dc.identifier.startpage 564 tr_TR
dc.identifier.endpage 581 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster