Entelektüel düşünme eğiliminin sosyal medya kullanım amaçlarına etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir alan araştırması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldırım, Ahmet Faruk
dc.date.accessioned 2022-11-07T07:11:07Z
dc.date.available 2022-11-07T07:11:07Z
dc.date.issued 2022-10-26
dc.identifier.citation Yıldırım, A. F. (2022). Entelektüel düşünme eğiliminin sosyal medya kullanım amaçlarına etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir alan araştırması. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(4), 1662-1671. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/mjss/issue/73111/1119882
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7714
dc.description.abstract Bu çalışma, entelektüel düşünmenin sosyal medya kullanımı üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada üniversite öğrencilerinin entelektüel düşünme eğilimi ile sosyal medya kullanım amaçları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2020-2021 eğitim-öğretim döneminde Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi lisans ve lisansüstü programlarında öğrenim gören öğrenciler arasından orantılı tabakalı tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 376 (n=376) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma tarama deseni ile tasarlanmış olup veri toplama tekniği olarak çevrimiçi anket tekniği kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizi SPSS-22 istatistik programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucunda, entelektüel düşünme eğilimi ile sınıf düzeyi arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Entelektüel düşünmenin alt boyutlarının sosyal ağları kullanım amaçları üzerinde; iletişim başlatma, iletişim sürdürme ve işbirliği boyutunda önemli bir etkisi olduğunu göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Entelektüel Düşünme, Sosyal Medya, Gençlik Sosyolojisi tr_TR
dc.description.abstract This study aims to measure the effect of intellectual thinking on social media usage. In the study, the relationship between university students' intellectual thinking disposition and social media usage purposes was examined. The sample of the research consists of 376 (n=376) students determined by proportional stratified random sampling method among the students studying in the undergraduate and graduate programs of Nevşehir Hacı Bektaş Veli University in the 2020-2021 academic year. The research was designed with a scanning pattern and online survey technique was used as the data collection technique. The analysis of the collected data was analyzed and interpreted in the SPSS-22 statistical program. As a result of the study, a significant difference was found between intellectual thinking disposition and grade level. On the purposes of using social networks of the sub-dimensions of intellectual thinking; It has been shown that it has a significant effect on communication initiation, communication maintenance and cooperation. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.33206/mjss.1119882 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Entelektüel düşünme tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.subject Gençlik sosyolojisi tr_TR
dc.subject Intellectual thinking tr_TR
dc.subject Social media tr_TR
dc.subject Youth sociology tr_TR
dc.title Entelektüel düşünme eğiliminin sosyal medya kullanım amaçlarına etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir alan araştırması tr_TR
dc.title.alternative The effect of intellectual thinking tendency on social media usage purposes: A field study on university students tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/fen-edebiyat fakültesi/sosyoloji bölümü/sosyometri anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 276504 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 1662 tr_TR
dc.identifier.endpage 1671 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster