Piyano eğitiminde öğrenme ve öğretme yaklaşımlarıyla hazırlanan ulusal tezler üzerine bir içerik analizi çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Başalan, Furkan
dc.contributor.author Kaleli, Yavuz Selim
dc.contributor.author Gökbudak, Zehra Seçkin
dc.date.accessioned 2022-06-23T06:24:07Z
dc.date.available 2022-06-23T06:24:07Z
dc.date.issued 2021-07-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7306
dc.description.abstract Eğitim bilimleri alanını yeni arayışlar ile eğitimin daha etkili ve istendik sonuçlara ulaşılabilmesi için sürekli yeni denemeler yapılarak yeni yöntemler ve modeller ortaya koymaktadır. Bu yönden bakıldığında bir eğitim bilimleri alanı olarak müzik eğitimi için de gelişme ve ilerleme için bilimsel araştırmalar vazgeçilmezdir. Bu araştırma, öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını piyano eğitimi içerisinde ilişkilendirmiş araştırmaları sistematik olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış, doküman incelemesi yoluyla elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Bu çalışmada, yurtiçi literatür taraması yapılmış, YÖK tez merkezinden ulaşılabilen kaynaklar çalışma kapsamına alınmıştır. Çalışmanın iç geçerliği ve güvenirliğini arttırmak için literatür taraması tekrarlanmıştır. Tablo haline getirilen 15 adet tez çalışması, belirlenen kapsam dâhilinde tekrar gözden geçirilmiş ve kendi içinde anlamlı bir bütün oluşturan bölümler kodlanarak isimlendirilmiştir. Araştırma sonunda, problem durumuna yönelik olarak ilk ulusal tezin 2006 yılında hazırlandığı, büyük ölçüde doktora seviyesinde öğrenme ve öğretim yaklaşımlarını konu alan tezlerin olduğu, en çok nicel ve karma yöntemli araştırmaların tercih edildiği ve yaklaşım türü olarak en fazla öğrenme stillerine yönelik piyano eğitimi tezlerinin hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In order to achieve more effective and desired results in education with new searches in the field of educational sciences, new experiments are constantly made and new methods and models are revealed. From this point of view, scientific research is indispensable for the development and progress of music education as a field of educational sciences. This research aims to systematically examine the researches related to learning and teaching approaches in piano education. Scanning method was used in the study, and the data obtained through document analysis were analyzed using content analysis. In this study, the domestic literature was searched and the resources available from the YÖK thesis center were included in the study. The literature review was repeated to increase the internal validity and reliability of the study. 15 thesis studies, which were put into tables, were reviewed within the determined scope, and the sections that form a meaningful whole were coded and named. At the end of the research, it was concluded that the first national thesis was prepared in 2006 for the problem situation, there were theses mainly on doctoral level learning and teaching approaches, quantitative and mixed method studies were preferred most, and piano education theses were prepared mostly for learning styles as an approach has been reached. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Dergi Park Akademik tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Piyano eğitimi tr_TR
dc.subject Müzik eğitimi tr_TR
dc.subject İçerik analizi tr_TR
dc.subject Öğrenme ve öğretme yaklaşımları tr_TR
dc.subject Piano education tr_TR
dc.subject Content analysis tr_TR
dc.subject Learning and teaching approaches tr_TR
dc.title Piyano eğitiminde öğrenme ve öğretme yaklaşımlarıyla hazırlanan ulusal tezler üzerine bir içerik analizi çalışması tr_TR
dc.title.alternative A content analysis study on national theses prepared with learning and teaching approaches in piano tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Dergi Park tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/sahne sanatları bölümü/müzik anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 41358 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 160 tr_TR
dc.identifier.endpage 167 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster