Hedeften haberdar etmenin piyano çalışma sürecine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Başalan, Furkan
dc.date.accessioned 2022-06-23T06:19:18Z
dc.date.available 2022-06-23T06:19:18Z
dc.date.issued 2017-07-11
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RrI-Krk3A-RkF4YfHofuky8ZwwKlpqzYNaOzXbMUtVyJnjSNJl3p04PLjdTAD6_N
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7305
dc.description.abstract Bu araştırma Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Lisans 1. Sınıf düzeyi piyano öğrencilerinin çalışacakları bir eser ve piyano tekniği hakkında hedeflerden haberdar olmalarının, piyano çalışma sürecine etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır.Öğrencilerin çalışacakları eserlerin içerdiği teknik davranışlar hakkında önceden bilgi edinmeleri, hangi teknik davranışları kazanacaklarını bilmeleri, piyano çalışma sürecini daha etkili hale getirebileceğinden araştırma önem kazanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü 1. Sınıf piyano dersi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada öntest sontest gruplu deneysel desen kullanılmıştır. 6 haftalık deney sürecinin ardından deney grubundaki öğrencilerin "motif ve cümleleri doğru çalabilme" ve "notaları doğru çalabilme" davranışları haricinde piyanodaki temel teknik davranışlarda gelişme olduğu gözlemlenmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin ulaşmaları gereken hedefleri bilmelerinin piyano çalma sürecine olumlu anlamda etki ettiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Piyano, Piyano Eğitimi, Gagne, Öğretim Etkinlikleri Modeli, Hedeften Haberdar Etme. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to survey the effect of informing Nevsehir Hacı Bektas Veli University 1. class piano students about the objective on some technical behaviors in the piano working process. Knowing of the technical behaviors involved in the work, knowing what technical behaviors they will gain by stutents can influence the piano work process, which makes research more important as it can make the process more effective. The study group of the research is composed of first grade piano students of Nevsehir Haci Bektaş Veli University Fine Arts Faculty Music Department.. In the study, experimental design with the pretest posttest was used. After the 6 weeks experimental period, students in the experimental group shows that: It has been observed that there is an improvement in basic technical behaviors in the piano working process, except for the behaviors of playing motifs and cues correctly and playing the right notes. As a result, knowing the goals that students need to reach have a positive impact on the piano playing process. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Piyano tr_TR
dc.subject Piyano eğitimi tr_TR
dc.subject Gagne tr_TR
dc.subject Öğretim etkinlikleri modeli tr_TR
dc.subject Hedeften haberdar etme tr_TR
dc.subject Piano tr_TR
dc.subject Piano education tr_TR
dc.subject Gagne tr_TR
dc.subject Conditions of learning model tr_TR
dc.subject Informing leaners of the objective tr_TR
dc.title Hedeften haberdar etmenin piyano çalışma sürecine etkisi tr_TR
dc.title.alternative Effect of informing learners about the objective on piano working process tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/sahne sanatları bölümü/müzik anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 41358 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster