Bu çalışmanın amacı, işgörenlerin kurumsal itibar algılarının aidiyet algıları üzerindeki etkisinde şeffaflığın aracılık rolünü ortaya koymaktır. Yazından elde edilen bulgular doğrultusunda bütünleşik bir model geliştirilerek kavramlar arasındaki ilişki sorgulanmıştır.
Çalışmanın evreni, Akdeniz bölgesinde bulunan dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlerden oluşmaktadır. Evren üzerinde tam sayım yapmanın zor olmasından hareketle örnekleme yöntemine başvurulmuştur. Bölgede bulunan otel yoğunluğunun Antalya ilinde olması nedeniyle örneklem çerçevesi olarak belirlenmiştir. Kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 308 işgörenden oluşan örneklemden anket aracılığıyla toplanan veriler istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Hipotez testlerinde regresyon analizinden ve yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular, kurumsal itibar algısının şeffaflık
algısını ve aidiyet algısını anlamlı şekilde etkilediğini göstermektedir. Şeffaflık algısı da aidiyet algısını olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca sonuçlar, şeffaflık algısının kurumsal itibar algısı ile aidiyet algısı arasındaki ilişkide tam aracılık rolü olduğunu göstermiştir.
Çalışmanın sonunda, bulguların sonuçları tartışılmış, teoriye ve uygulamaya dönük katkılar ile geleceğe yönelik çalışmalara öneriler sunulmuştur.
The purpose of this study is to reveal the role that the mediation role of transparency on the effects of employees’ corporate reputation
perceptions on insider perceptions. The results are in line with previous findings in the literature, the relationship between concepts
is emphasized by developing an integrated model. The universe of the study consists of employees who working in four and fivestar hotels that operating in the Mediterranean region. It is difficult to make an exact count on the universe, therefore, the sampling
method was used. Since the density of hotels in the region is in Antalya, the province was determined as the sampling frame. Data
were collected by questionnaire technique from a sample of 308 employees selected by convenience sampling method were evaluated
statistically. Hypotheses were tested through regression analysis and structural equation modeling. The findings confirmed that
corporate reputation perception significantly affects transparency perception and perceived insider status. Also, transparency
perception positively influenced perceived insider status. In addition, the results showed that transparency perception has a full
mediating role in the relationship between corporate reputation perception and perceived insider status. At the end of the study,
the results of the findings were discussed, theoretical and practical contributions, and suggestions for future studies were presented.