Hedonik beslenme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Keskin, Emrah
dc.contributor.author Sezen, Nevres
dc.date.accessioned 2022-06-20T06:35:13Z
dc.date.available 2022-06-20T06:35:13Z
dc.date.issued 2021-10-28
dc.identifier.isbn 978-605-4163-49-6
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7134
dc.description.abstract Beslenme, yaşamsal faaliyetlerin devamlılığı için zorunlu bir davranışsal ihtiyaçtır. Modern dünyada yiyeceklere erişimde yaşanan refah, insanların beslenme davranışlarının çeşitlenmesini sağlamıştır. Beslenme davranışlarındaki değişikliklerde fiyat, lezzet, besin değeri, ulaşım gibi unsurlar etkilidir. Besinlerin seçiminde ise duygular, din, kültür, deneyimler, sosyo-demografik yapı ve çevresel faktörler etkilidir. Hedonizm (hazcılık), insanlara zevk veren faaliyetleri ve bu faaliyetlerin sürdürülmesini savunur. Hedonizmin felsefi, ahlaki, psikolojik, rasyonelleştirici, aksiyolojik, geleneksel ve modern olmak üzere çeşitli türleri bulunmaktadır. Beslenme açısından hedonizm (hedonik beslenme) ise, insanların tokluk hislerine rağmen, haz almak, eğlenmek, mutlu olmak ve hoş vakit geçirmek amacıyla gerçekleştirdikleri beslenme davranışlarıdır. Bu çalışmada gastronomide hedonik beslenmeyi incelemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yapılmıştır. Çalışma sonucunda insanları hedonik beslenmeye yönelten haz isteği, duygular, çevre, yiyeceğe erişim, yiyeceklerin çekiciliği gibi içsel ve dışsal birçok faktörün olduğu belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Nutrition is a mandatory behavioral need for the continuity of vital activities. The prosperity experienced in access to food in the modern world has enabled people to diversify their nutritional behaviors. Factors such as price, taste, nutritional value and transportation are effective in changes in nutritional behaviors. In the selection of nutrients, emotions, religion, culture, experiences, socio-demographic structure and environmental factors are effective. Hedonism advocates activities that give people pleasure and the continuation of these activities. There are several types of hedonism, including philosophical, moral, psychological, rationalizing, axiological, traditional and modern. In terms of nutrition, hedonism (hedonic nutrition) is the nutritional behaviors that people perform in order toget pleasure, have fun, be happyandhave a good time despite their feelings of fullness. In this study, document analysis, one of the qualitative research methods, was conducted in order to examine hedonic nutrition in gastronomy. As a result of the study, it was determined that there are many internal and external factors such as desire for pleasure, emotions, environment, accesstofood, attractiveness of food, which lead people to hedonic nutrition. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hedonik beslenme tr_TR
dc.subject Hedonizm tr_TR
dc.subject Beslenme tr_TR
dc.subject Nutrition tr_TR
dc.subject Hedonism tr_TR
dc.subject Hedonic nutrition tr_TR
dc.title Hedonik beslenme tr_TR
dc.title.alternative Hedonic nutrition as a gastronomic element tr_TR
dc.type other tr_TR
dc.relation.journal VIII. KOP Bölgesel Kalkınma Sempozyumu tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz turizm meslek yüksekokulu/otel, lokanta ve ikram hizmetleri bölümü/turizm ve otel işletmeciliği pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 46974 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-6565-4265 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster