Çoklu temsil temelli cebir öğretimin matematiğe yönelik tutuma etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.contributor.author Keşan, Cenk
dc.date.accessioned 2022-06-16T08:41:16Z
dc.date.available 2022-06-16T08:41:16Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.citation Kaya, D. & Keşan, C. (2018). Çoklu temsil temelli cebir öğretimin matematiğe yönelik tutuma etkisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 10(18), 1-22 . tr_TR
dc.identifier.isbn 1309-081X
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7030
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı bilgisayar yazılımıyla desteklenmiş çoklu temsil temelli cebir öğretimin yedinci sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Deneysel çalışma ön-test, son-test kontrol gruplu deneme modeline göre tasarlanmış ve 2014-2015 eğitim-öğretim yılında İzmir ilindeki bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 30 deney ve 30 kontrol grubu olmak üzere toplam 60 yedinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Deney grubu öğrencilerine cebir öğretiminde bilgisayar yazılımı destekli çoklu temsil temelli öğretim, kontrol grubu öğrencilerine ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Nicel araştırma yönteminin benimsendiği çalışmada veri toplama aracı olarak matematiğe yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Bilgisayar yazılımı destekli etkinlikler GeoGebra programı ile hazırlanmıştır. Verilerin analizinde Shapiro-Wilks normallik testi, ilişkisiz örneklemler t-Testi ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, bilgisayar yazılımı destekli çoklu temsil temelli cebir öğretimin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin matematiğe yönelik tutum ortalama puanlarıyla kontrol grubu öğrencilerinin puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine the effect of multi-representation based on algebra instruction supported by computer software on seventh grade students' attitudes toward mathematics. Experimental study was carried out with a total of 60 seventh grade students, 30 experimental and 30 control groups, which were designed according to pre-test, post-test control group trial model and in state secondary school in İzmir province in the 2014-2015 academic year. Computer software-aided multi-representation based on instruction in algebra instruction was applied to the experiment group students and the traditional instruction method was applied to the control group students. As a data collection tool, attitude scale for mathematics was used in the study in which the quantitative research method was adopted. Computer software supported activities prepared by GeoGebra program. In data analysis, Shapiro-Wilks normality test, unrelated samples t-Test and Mann-Whitney U test were used. As a result of the research, a significant difference was found between the mean scores of the attitudes towards mathematics of the experimental group in which the computer aided multi-representation-based on algebra instruction was applied and the control group students in favor of the experimental group. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Giresun Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Cebir tr_TR
dc.subject Çoklu temsil temelli öğretim tr_TR
dc.subject Matematik tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Algebra tr_TR
dc.subject Attitude tr_TR
dc.subject Mathematics tr_TR
dc.subject Multiple representation based on instruction tr_TR
dc.title Çoklu temsil temelli cebir öğretimin matematiğe yönelik tutuma etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of multiple-representations based on algebra ınstruction attitudes toward mathematics tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.contributor.authorID 104172 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 18 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 22 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster