Divan şairlerinin meydan okumaları ve kendi şiirlerine nazire istekleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yılmaz, Kadri Hüsnü
dc.date.accessioned 2022-06-15T10:29:42Z
dc.date.available 2022-06-15T10:29:42Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation YILMAZ, Kadri Hüsnü (2018). Divan Şairlerinin Meydan Okumaları ve Kendi Şiirlerine Nazire İstekleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi (TEKE), 7(3), 1660-1678. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6875
dc.description.abstract Bir şairin başka bir şairin şiirini model alıp aynı vezin, kafiye veya redifte yeni bir şiir ortaya koyma şeklinde tanımlanan nazirenin; eğitim faaliyeti, şiir geleneğinin devamlılığını sağlama ve şairleri yetiştiren okul olması gibi işlevleri de vardır. Öte yandan, edebî kişiliklerini ispat etme, zemin şiiri geçme, meydan okumalara cevap verme, dostlarının şiirlerine cevap verme gibi şairleri nazire yazmaya iten çeşitli sebepler vardır. Bu çalışmanın temelini ise şairlerin kendi şiirlerine nazire yazılması için yaptıkları çağrılar oluşturmaktadır. Divan şairleri, yeni bir söylem bulduklarını ifade ederek şiirlerine çeşitli şekillerde nazire yazılmasını isterler. Bu istekler, üstünlük iddiaları içeren meydan okumalar ve genel istekler olarak iki ana başlıkta incelenmiştir. Genel istekler başlığı da dostane çağrılar ile belli bir şairden doğrudan nazire isteme şeklinde iki alt başlıkta incelenmiştir. İlk örneklerine XVI. yüzyılda rastlanan bu tip söylemlerin özellikle XVIII. yüzyılda nicelik olarak zirveye ulaştığı hatta aynı dönemde bazı muhitlerde gelenek haline hâline gelerek XIX. yüzyıla kadar devam ettiği söylenebilir. tr_TR
dc.description.abstract Imitatio is defined as a model of poetry of another poet and a new poem in the same vein, rhyme, or redifiction; educational activities, ensuring the continuity of the tradition of poetry and being a school that educates poets. On the other hand, poets have a variety of factors that lead them to write imitatio, such as proving their literary personality, passing on groundbreaking poetry, challenging answers, and responding to the poetry of their friends. The essence of this work is the call of poets to write imitatio in their own poetry. Divan poets requests to write imitatio in different forms from other poets to their poems by expressing when they have found a new discourse. These requests have been examined in two main themes as challenges with claims of superiority and general demands. The general requests are examined in two sub-chapters, namely the request of a friend and the direct request of a imitatio from a certain poet. It can be said that these types of discourses, which were seen first in the XVIth century, reach peak especially in the XVIIIth century, and even they became traditions in the same period in some places and continued until the XIXth century. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Nazire tr_TR
dc.subject Meydan okuma tr_TR
dc.subject Divan şiiri tr_TR
dc.subject Imitatio tr_TR
dc.subject Challenge tr_TR
dc.subject Divan poetry tr_TR
dc.title Divan şairlerinin meydan okumaları ve kendi şiirlerine nazire istekleri tr_TR
dc.title.alternative Challenges of divan poets and imitatio requests for their own poems tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/fen-edebiyat fakültesi/Türk dili ve edebiyatı bölümü/eski Türk dili anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 116547 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1660 tr_TR
dc.identifier.endpage 1678 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster