Sosyal medyanın destinasyon tercihine etkisi: Kapadokya örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eker, Serhat
dc.contributor.author Belber, Burcu Gülsevil
dc.date.accessioned 2022-04-27T10:22:39Z
dc.date.available 2022-04-27T10:22:39Z
dc.date.issued 2021-01-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6456
dc.description.abstract Bir destinasyonun sürdürülebilirliğinin sağlanabilmesi için yalnızca çekiciliklerinin mevcut olması yeterli değildir. Bunun yanında doğru zamanda, doğru stratejiler ile destinasyon pazarlamasının gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Her dönemin kendi koşullarına göre; bazı tutundurma karması elemanları, diğerlerine nazaran daha etkili sonuç verebilmektedir. Günümüzde internet ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte birçok yeni kavram literatüre kazandırılmıştır. Elektronik pazarlama ve sosyal medyanın pazarlama faaliyetlerinde kullanılması hem işletmelerin hem de tüketicilerin, zaman ve mekân sınırlaması olmaksızın sürekli olarak iletişim kurmasında yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Sosyal medya, son yıllarda tüm sektörler için dikkat edilmesi ve takip edilmesi gereken bir mecra haline gelmiştir. Bu sebeple söz konusu çalışmada; Kapadokya Bölgesi'nin tercih edilmesinde sosyal medyanın etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, Kapadokya Bölgesi'ni ziyaret eden 175'i yerli, 175'i yabancı olmak üzere toplam 350 turistten yüz yüze anket uygulamasıyla elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Araştırmada; "Destinasyon tercihi sürecinde, sosyal medyanın etkisi vardır", "Kapadokya Bölgesi'ni tercih eden yerli ve yabancı turistler arasında, demografik özelliklerine göre farklılıklar vardır", "Kapadokya Bölgesi'ni tercih eden yerli ve yabancı turistler arasında, seyahat özelliklerine göre farklılıklar vardır", "Kapadokya Bölgesi'ni tercih eden yerli ve yabancı turistler arasında, sosyal medya kullanım özelliklerine göre farklılıklar vardır" şeklinde hipotezler geliştirilmiştir. Hipotezlerin test edilmesinde, regresyon analizi, frekans dağılımları ve ortalamaları ile bağımsız örneklem t-testinden faydalanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; destinasyon tercihi sürecinde, sosyal medyanın etkisi olduğu tespit edilmiştir. Buna ek olarak; eğitim ve meslek haricindeki tüm demografik özellikler için Kapadokya Bölgesi'ni tercih eden yerli ve yabancı turistler arasında demografik özelliklerine göre farklılıklar olduğu, seyahat özelliklerine göre farklılıklar olduğu, sosyal medyada günlük geçirilen vakit ve destinasyon tercihinde en fazla kullanılan sosyal medya araçları bakımından farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmanın hem sosyal medya kullanımının destinasyon pazarlamasındaki yerini ve önemini ifade etmesi açısından hem de Kapadokya Bölgesi ile ilgili ileride yapılacak araştırmalara yol göstermesi açısından faydalı olacağı düşünülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract In order to ensure the sustainability of a destination, it is not enough just to have attractiveness. In addition, destination marketing needs to be carried out at the right time with the right strategies. According to the conditions of each period; Some promotion mix elements may be more effective than others. Today, with the development of internet and technology, many new concepts have been brought to the literature. The use of electronic marketing and social media in marketing activities has begun to be widely used for both businesses and consumers to communicate continuously without limitation of time and place. In recent years, social media has become a medium that needs attention and follow-up for all sectors. For this reason, in the said study; It is aimed to measure the effect of social media in the preference of the Cappadocia Region. In this context, the data obtained by face-to-face survey application from a total of 350 tourists, 175 domestic and 175 foreigners, who visited the Cappadocia Region, were analyzed. In the research; "Social media has an effect on the destination preference process", "There are differences between domestic and foreign tourists who prefer the Cappadocia Region according to their demographic characteristics", "There are differences between domestic and foreign tourists who prefer the Cappadocia Region according to their travel characteristics" Hypotheses have been developed such as "There are differences between domestic and foreign tourists who prefer the Cappadocia Region according to their social media usage characteristics". In testing the hypotheses, regression analysis, frequency distributions and means, and independent sample t-test were used. According to the findings of the research; It has been determined that social media has an effect on the destination preference process. In addition; It has been determined that there are differences between domestic and foreign tourists who prefer the Cappadocia Region for all demographic characteristics except education and occupation, there are differences according to their travel characteristics, there are differences in terms of daily time spent in social media and the most used social media tools in destination preference. . It is thought that this study will be useful both in terms of expressing the place and importance of the use of social media in destination marketing and in guiding future research on the Cappadocia Region. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.subject Turistik destinasyon tr_TR
dc.subject Destinasyon tercihi tr_TR
dc.subject Kapadokya tr_TR
dc.subject Social media tr_TR
dc.subject Touristic destination tr_TR
dc.subject Destination preference tr_TR
dc.subject Cappadocia tr_TR
dc.title Sosyal medyanın destinasyon tercihine etkisi: Kapadokya örneği tr_TR
dc.title.alternative The effect of social media on destination preference: Cappadocia case tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 39378 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster