Türkiye'de Musahipsiz Otman Babalılarda ritüeller

Show simple item record

dc.contributor.author Çavuş, Merve
dc.contributor.author Yılmaz, Hulusi
dc.date.accessioned 2022-03-07T13:55:29Z
dc.date.available 2022-03-07T13:55:29Z
dc.date.issued 2022-01-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6385
dc.description.abstract Balkanlarda 16. yüzyılın önemli kutup evliyalarından biri olan Otman Baba tarihi kişiliği ile bölgede önemli tesir yaratmıştır. Nereden geldiği ile ilgili hakkında çeşitli bilgiler mevcut olan Otman Baba'nın Timur ile Anadolu'ya geldiği düşünülmektedir. Kalenderi dervişleri gibi Anadolu da bir müddet gezdikten sonra asıl ününü Balkanlarda kazanmıştır. 1478'de öldükten sonra kendisine bağlı derviş grupları Otman Babalılar olarak anılmıştır. Otman Babalılar tarihte meskûn oldukları yer bugün ki Bulgaristan'dır. Kendi aralarında on ikili ve yedili olmak üzere iki farklı erkâna sahip Otman Babalı bulunmaktadır. Kuzey Bulgaristan'da yaşayanlar on ikili erkâna sahiptir. Bunlar, Bektaşi tarikatı şemsiyesi altına giren Şeyh Şücaeddin Veli Ocağının etkisiyle on iki erkâna dönüşmüş Babalılardır. Güney Bulgaristan'da yaşayanlar yedili erkâna sahiptir. Kendilerini yedili, Babalı, Musahipsiz ya da Tek Menzilli olarak adlandırırlar. Otantik olarak Otman Baba süreğini devam ettiren dini gruptur. Osmanlı Devletinin dağılmasından sonra Babalı grupları Türkiye'ye göç etmek zorunda kalmışlardır. Trakya bölgesinde; Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli'nde yaşamaktadırlar. Kimliklerini devam ettirmek için mücadele etmek zorunda kaldıkları sorunlar vardır. Bunların başında Şeyh Şücaeddin Veli Ocağının üst ocak iddiası ile hiyerarşik bağ kurma iddiası vardır. Diğeri ise yedi sembolizminin özgünlüğünün araştırmacılar tarafından farklı anlamlandırılmasıdır. Bu çalışma temelde iki tartışma (ya da konu) üzerine tasarlanmıştır. İlk olarak Otman Babalıların kültürel belleği inşa ediş biçimleri, modernleşme sürecinde bu kimliğin nasıl bir dönüşüm içerisinde olduğu yaşanan dönüşüme karşı nasıl bir direniş gösterildiği üzerinde durulmaktadır. İkinci olarak Türkiye'de yaşayan Otman Babalıların inanç pratiklerini günümüzde nasıl yürüttükleri anlatılmaktadır. Bu çerçevede Tekirdağ/Çorlu-Türkgücü köyünde katıldığımız Otman Baba Anma Cemi ayrıntılarıyla verilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Otman Baba, one of the important pole saints of the 16th century in the Balkans, had a significant impact on the region with his historical personality. It is thought that Otman Baba, who has various information about where he came from, came to Anatolia with Timur. Like the Kalenderi dervishes, he gained his real fame in the Balkans after traveling for a while in Anatolia. After he died in 1478, the dervish groups affiliated to him were called Otman Babalılar. The place where Otman Babalılar settled in history is today's Bulgaria. There is Otman Babalı, who has two different groups among themselves, on ikili and yedili. The inhabitants of Northern Bulgaria have on iki erkân. These are the Babalı who were transformed into on iki erkân under the influence of the Şeyh Şücaeddin Veli Ocağı, which came under the umbrella of the Bektashi order. Those living in Southern Bulgaria have yedi erkân. They call themselves the yedili, Babalı, musahipsiz, tek menzilli. It is the religious group that authentically continues the existence of Otman Baba. After the collapse of the Ottoman Empire, Babai groups had to migrate to Turkey. In the Thrace region; They live in Tekirdağ, Edirne and Kırklareli. There are problems they have to contend with to maintain their identity. Chief among these is the claim of establishing a hierarchical connection with the upper hearth claim of Şeyh Şücaeddin Veli. The other is the different interpretation of the originality of the seven symbolism by the researchers. This study is basically designed around two discussions (or topics). First of all, it is focused on the ways in which the people of Otman Baba built the cultural memory, how this identity is in a transformation in the process of modernization, and what kind of resistance is shown against the transformation. Secondly, it is explained how Otman Baba people living in Turkey carry out their religious practices today. In this context, ''Otman Baba Anma Cemi,'' which we attended in Tekirdağ/ÇorluTürkgücü village, is given in detail. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Otman tr_TR
dc.subject Babalılar tr_TR
dc.title Türkiye'de Musahipsiz Otman Babalılarda ritüeller tr_TR
dc.title.alternative Rituals of Musahipsiz Otman Babalılar in Turkey tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal Hacı Bektaş Veli Araştırma ve Uygulama Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/fen-edebiyat fakültesi/sosyoloji bölümü/uygulamalı sosyoloji anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 111093 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record