Türkiye’de okul öncesi eğitime ilişkin politika ve finansman uygulamaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Saklan, Emine
dc.contributor.author Erginer, Aysun
dc.date.accessioned 2021-12-29T09:37:59Z
dc.date.available 2021-12-29T09:37:59Z
dc.date.issued 2016-06-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6200
dc.description.abstract Bu araştırmada, Türkiye’de okul öncesi eğitimin finans kaynakları hakkında okul yöneticisi, öğretmen (okul öncesi eğitim öğretmeni) ve veli görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel olarak desenlenen araştırmanın katılımcılarını 2010–2011 eğitim-öğretim yılında Amasya ili merkez, Göynücek, Suluova, Merzifon ve Taşova ilçeleri resmi ilköğretim okulları ile bağımsız anaokullarında görev yapmakta olan 55 yönetici, 88 öğretmen ve 99 veli olmak üzere toplam 242 kişi oluşturmuştur. Araştırmada yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmış, verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları ekonomik yetersizlikler, okul öncesi eğitimin önemsenmemesi gibi nedenlerle kamu bütçesinden okul öncesi eğitime ayrılan kaynakların yeterli olmadığını ifade etmişlerdir. Katılımcıların çoğunluğu, okul öncesi eğitimin finansmanının devlet tarafından karşılanması gerektiğini; bir kısmı özel kişi, kurum ve kuruluşların da destek olması gerektiğini ifade etmişlerdir. Genel bütçeden okul öncesi eğitime ayrılan payın arttırılması, aidat uygulamasının kaldırılması, fiziki altyapı ve öğretmen eksikliği sorunlarının giderilmesi araştırmada sunulan önerilerden bazılarıdır tr_TR
dc.description.abstract In this study, school administrators, teachers (pre-school teacher) and parents’ views on financing of education are aimed to determine. The participants of this qualitative research are in total 242 people 55 of whom are school administrators, 99 of whom are parents and 88 of whom are teachers; who are on duty in public primary schools and public independent kindergartens in Amasya city centre and in Goynucek, Suluova, Merzifon and Tasova districts in 2010-2011 education year. In this study, data were collected with a semi-structured interview method; content analysis method was used to analyze the data. The participants have expressed that resources allocated for pre-school education are not enough because of sufficient and financial shortcomings. Most of the participants have expressed that financing of pre-school education must be provided by the state and some individuals, institutions and organizations must support it. Some of the submitted research proposals are; increasing the share of pre-school education in the central government budget, termination of fees, elimination the physical infrastructure and lack of teacher. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul öncesi eğitim tr_TR
dc.subject Okul öncesi eğitimin finans kaynakları tr_TR
dc.subject Eğitim finansmanı tr_TR
dc.subject Pre-school education tr_TR
dc.subject Financial resources of pre-school education tr_TR
dc.subject Education financing tr_TR
dc.title Türkiye’de okul öncesi eğitime ilişkin politika ve finansman uygulamaları tr_TR
dc.title.alternative Policy and finance implementation for preschool education in Turkey tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim yönetimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 42828 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 15 tr_TR
dc.identifier.endpage 44 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster