Hazır öğretim materyalleri ile bazı temel fen kavramlarına yönelik yanılgıların giderilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Polat, Mahmut
dc.contributor.author Sarıtaş, Davut
dc.date.accessioned 2021-09-24T06:03:00Z
dc.date.available 2021-09-24T06:03:00Z
dc.date.issued 2017-09-29
dc.identifier.citation SARITAS DAVUT,POLAT MAHMUT (2017). Hazır Fen Öğretim Materyalleri ile Bazı Temel Fen Kavramlarına Yönelik Yanılgıların Giderilmesi. Researcher: Social Science Studies, 5(10), 73-100., Doi:10.18301/rss.339 tr_TR
dc.identifier.issn 2148-2691
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5163
dc.description.abstract Bu çalışmada Fen Bilimleri öğretmen adaylarının alan yazında sıklıkla vurgulanan bazı temel fen kavramlarına yönelik yanılgılarının amaca yönelik hazırlanmış fen öğretim materyalleri ile giderilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada ilk olarak ilgili alan yazından temel fen kavramına ilişkin kavram yanılgıları belirlenmiştir. Bunun için ilgili alan yazındaki farklı kavram testleri kullanılmıştır. Ardından bunların giderilmesi için amaca yönelik hazırlanmış fen öğretim materyalleri ile yapılan öğretim etkinlikleri tasalanmış ve uygulanmıştır. Bu süreçte aktif öğrenmeyi destekleyen güncel yöntemleri dikkate alınmıştır (5E,7E öğrenme halkaları, Tahmin Et-Gözlemle-Açıkla vb.) Çalışma Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim gören 132 fen bilgi öğretmen adayı (1-2-3- ve 4. Sınıflar) ile yürütülmüştür. Çalışma deneysel araştırma desenlerinden “Tek Grup Öntest-Sontest” araştırma desenine göre dizayn edilmiştir. Elde edilen veriler iki aşamalı kavram sorularından sağlandığında hem nicel hem de nitel olarak işlenmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS paket programı, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar ilk ölçmelerden sonra ortaya çıkmış olan özellikle fizik ve kimya ile ilgili fen kavramlarına yönelik birçok yaygın kavram yanılgısının etkinlikler sonrasında giderildiğini göstermektedir. Özellikle belli bir kavram seti için amaca yönelik hazırlanan öğretim materyallerinin kullanımının kavram yanılgılarını gidermede etkili olduğu görülmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Researcher: Social Science Studies tr_TR
dc.relation.isversionof Doi:10.18301/rss.339 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretim materyali tr_TR
dc.subject Fen kavramları tr_TR
dc.subject Kavram yanılgıları tr_TR
dc.subject Kavram öğretimi tr_TR
dc.subject Aktif öğrenme tr_TR
dc.title Hazır öğretim materyalleri ile bazı temel fen kavramlarına yönelik yanılgıların giderilmesi tr_TR
dc.title.alternative Removing of misconceptions related with some basic science concepts with purpose-built science teaching materials tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Researcher: Social Science Studies tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/fen bilgisi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 35081 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 10 tr_TR
dc.identifier.startpage 73 tr_TR
dc.identifier.endpage 100 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster