dc.contributor.author |
Ağırnaslı, Nilay |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:51:38Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:51:38Z |
|
dc.date.issued |
2017-05-01 |
|
dc.identifier.citation |
Ağırnaslı, Nilay, "Selçuklularda Şehzade Eğitimi", Medeniyet ve Toplum Dergisi, Cit1, Sayı 1, Konya, 2017, s.73-91 |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2587-0092 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/3863 |
|
dc.description.abstract |
Selçuklu sultanları iyi ata binmekte ve ok, yay, kılıç gibi silahları iyi
kullanmaktaydılar. Bu başarıyı elde etmelerinde de askeri sahada almış
oldukları eğitim, önemli bir katkı sağlamaktaydı. Ayrıca dönemin sultanı
tarafından önceden kendi idarelerine verilen eyaletlere giderek devlet
idaresinde önemli bir deneyim elde etmekteydiler. Selçuklu sultanlarının
çoğu dikkat çekici kültürel ve ilmî bir bilgi birikimine de sahiptiler. Sultanlar
arasında Türkçeden başka Farsça, Arapça, Rumca gibi dilleri bilenler vardı.
Yine sultanlardan bazıları tarih kitapları okumakta, Farsça şiirler yazmakta,
edebiyat, felsefe ve astronomi gibi ilmi sahalar ile yakından
ilgilenmekteydiler. “Atabeg” unvanına sahip yetenekli ve bilgili devlet
adamları da geleceğin sultanlarının bu eğitimlerinde mühim bir rol
oynamaktaydılar. Devrin sultanı tarafından görevlendirilen bu kişiler
şehzâdelerin eğitimleriyle belirli bir disiplin ve düzen içinde özel olarak
ilgilenmekteydiler. Selçuklu sultanlarının çoğu ilim adamlarıyla istişarelerde
bulunmayı da ihmal etmemekteydiler. Pek çok ilim adamını himaye etmekte
ve onları saraylarında en iyi şekilde ağırlamaktaydılar. Bunun yanı sıra ilmi
faaliyetlerin yürütüldüğü kurumlar inşa ettirmekteydiler. İşte sultanların
bütün bu gerçekleştirdikleri başarılı faaliyetlerinde şehzâdelik dönemlerinden
itibaren sürdürdükleri eğitim önemli bir rol oynamıştır. Sultanlar sahip
oldukları eğitim sayesinde askerî, idarî ve kültürel alanlarda mühim bir
temele sahip olmuşlardır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The Seljuk sultans rode very well on the horse and they used very well
weapon like arrow, bow, sword. The Sultans got educated in the military
field. This had contributed at the their success. In addition to they gained
experience about the state administration as they went to province that had
been gave at the them by the sultan of the term. Most of them had cultural
and scientific knowledge that was remarkable. Some of the sultan knew
except Turkish other languages for example Persian, Arabic and Greek. Some
of them read history books, to wrote Persians poetry and also they was
interested in different field of learning like that literature, philosophy, history
and astronomy. Skilled and knowledgeable dignitaries who had title that was “Atabeg” played an important role on the education of the future sultans.
This person had been charged by the sultan of the term, to be interest as the
special with education of the prince. Most of the sultans didn’t neglect to
consult with the scientists that to protect and to entertain with honor and
respect in the their palace. And also the sultans constructed structuries for
he scientific activity. Seljuk sultans was keeping to learning since the period
of prince that it ensured success for they in the military, administrative and
culturel areas. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Medeniyet ve Toplum Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Selçuklularda askeri eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Selçuklularda idari eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Selçuklularda kültürel eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Military training of the Seljuks |
tr_TR |
dc.subject |
Administratives training of the Seljuks |
tr_TR |
dc.subject |
Culturel training of the Seljuks |
tr_TR |
dc.title |
Selçuklular döneminde şehzade eğitimi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Training of prince in period of Seljuks |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Medeniyet ve Toplum Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/fen-edebiyat fakültesi/tarih bölümü/genel Türk tarihi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-3506-4317 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
253700 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
73 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
91 |
tr_TR |