Destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin, ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı üzerine etkisi: Kapadokya örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Umur, Mehmet
dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.date.accessioned 2019-01-08T11:24:08Z
dc.date.available 2019-01-08T11:24:08Z
dc.date.issued 2015-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/384
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Kapadokya Bölgesi'ni ziyaret eden turistlerin destinasyona yönelik imaj ve kişilik algılamalarının ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışları üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaçla Kapadokya Bölgesi’nde yabancı turistler tarafından algılanan destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin, ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı üzerine etkisini belirlemek için bir model önerilmiştir. Modelde, destinasyon imajı ve destinasyon kişiliği bağımsız değişkenler olup, ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı ise bağımlı değişkenlerdir. Örnekleme yöntemi olarak amaca göre örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Alan araştırmasının kapsamına Kapadokya Bölgesi’ni ziyaret eden yabancı turistler dâhil edilmiştir. Veriler anket yoluyla elde edilmiş ve verilerin analizi için merkezi eğilim ölçütleri, faktör, korelasyon ve regresyon gibi istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Kapadokya Bölgesi’ni ziyaret eden yabancı turistlerin destinasyon imajı ve destinasyon kişiliği algılamalarının yüksek ve olumlu olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca destinasyon imajı ve destinasyon kişiliği ile ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı üzerinde destinasyon imajı ve destinasyon kişiliği algılamalarının etkisinin olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak, destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin, turistlerin memnuniyet düzeylerini ve gelecekte destinasyonu tekrar ziyaret etmelerini ve yakınlarına tavsiye etmelerini etkilediği tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of the study is to determineperceptions of destination image and destination personality of tourists who visit the Cappadocia region and to investigate on touristsatisfaction and future intensions In line with this purpose, a causal model consisting of destination image and destination personality as independent variable, and tourist satisfaction and future intentions as depentdent variable was offered. In this study, purposive sampling method was used. International tourists who visit Cappadocia region were included in the field research. Data were collected by a structured questionnaire. Frequencies, descriptives, factor, correlation and regression analysis were used to analyze the data. The results indicate that the level of perceptions of destination image and destination personality by international tourists in Cappadocia Region is high and there is a meaningful correlation between destination image, destination personality and tourist satisfaction, future intentions. Additionally, all dimensions of destination image and some dimensions of destination personality have an impact on tourist satisfaction and future intentions. As a result, it was found that destination image and destination personality effect tourist satisfaction and tourists’ future intensions. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Destinasyon imajı tr_TR
dc.subject Destinasyon kişiliği tr_TR
dc.subject Ziyaretçi memnuniyeti tr_TR
dc.subject Geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı tr_TR
dc.subject Kapadokya Bölgesi tr_TR
dc.subject Destination image tr_TR
dc.subject destination personality tr_TR
dc.subject Tourist satisfaction tr_TR
dc.subject Future intention tr_TR
dc.subject Cappadocia tr_TR
dc.title Destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin, ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışı üzerine etkisi: Kapadokya örneği tr_TR
dc.title.alternative Effects of destination image and destination personality on tourist satisfaction and future intensions: Case of Cappadocia tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 58873 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster