Öğretim programına bağlılık ölçeği geliştirme çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Yaşaroğlu, Cihat
dc.contributor.author Manav, Faruk
dc.date.accessioned 2021-07-26T09:05:56Z
dc.date.available 2021-07-26T09:05:56Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Yaşaroğlu Cihat, Manav, Faruk. (2015). Ögretim Programına Bağlılık Ölçeği Geliştirme Çalışması. 6. International Congress on New Trends in Education. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3846
dc.description.abstract Bu çalışma, öğretmenlerin öğretim programına bağlılık derecelerini belirlemek için kullanılabilecek bir ölçek geliştirmek amacıyla yapılmış Çalışma, tarama modelinde yapılmıştır. Çalışmanın evrenini Bingöl merkez ilçede görev yapan bütün öğretmenler oluşturmaktadır. Tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak 167 öğretmene ulaşılmıştır. Literatür taraması sonucu madde havuzu oluşturulmuş, hazırlanan taslak formun uzman görüşleri alındıktan sonra öğretmenlerden oluşan bir hakem grubu tarafından değerlendirilmesi sağlanmıştır. Uzman dönütleri alındıktan sonra yarı yarıya olumlu ve olumsuz olarak yazılan maddeler uygulanmak üzere çoğaltılmış ve uygulanmıştır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirliği için sırası ile madde-toplam korelasyonu, açımlayıcı faktör analizi yapılarak yük değeri .32’den az olan maddeler ölçekten atılmıştır. Faktör analizi sonuçlarına göre madde yük değerleri .355 - .757 arasında değişen 20 maddeden oluşan tek faktörlü ölçeğin Cronbach alpha iç tutarlılık katsayısı ise .892 olarak hesaplanmıştır. Tek faktörlü yapı, toplam varyansın % 35.815’ini açıklamaktadır. Araştırmanın sonucuna göre geçerli ve güvenilir, likert tipi bir ölçek geliştirilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretim programı tr_TR
dc.subject Bağlılık tr_TR
dc.subject Ölçek tr_TR
dc.title Öğretim programına bağlılık ölçeği geliştirme çalışması tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 6th International Congress on New Trends in Education tr_TR
dc.contributor.department Felsefe Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 33291 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record