Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla ortaokul ve lise öğrencilerinin "müzik öğretmeni" kavramına yönelik bilişsel yapılarının belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kurtaslan, Zafer
dc.contributor.author Aydın, Bahar
dc.contributor.author Özer, Burcu
dc.date.accessioned 2021-06-25T09:01:16Z
dc.date.available 2021-06-25T09:01:16Z
dc.date.issued 2018-09-28
dc.identifier.citation KURTASLAN, Z., AYDIN, B., & ÖZER, B. (2018). KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ ARACILIĞIYLAORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK ÖĞRETMENİ KAVRAMINA YÖNELİKBİLİŞSEL YAPILARININ BELİRLENMESİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 22(74), 375–390. tr_TR
dc.identifier.issn 1301-6229
dc.identifier.issn 2148-0710
dc.identifier.uri http://www.ekevakademi.org/Makaleler/60077271_21%20Zafer%20KURTASLAN-Bahar%20AYDIN-Burcu%20OZER.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3129
dc.description.abstract Çalışmada, veri toplama aracı olarak Kelime İlişkilendirme Testi kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Çalışmaya 2017-2018 öğretim yılı bahar döneminde İzmir Selçuk Şehit Ömer Halis İMKB Anadolu Lisesi ve İsa Bey Ortaokulu’nda müzik dersini alan 210 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin “müzik öğretmeni” ile ilgili 1 dakika içerisinde akıllarına gelen ilk beş cevap kelimeyi yazmaları ve ardından bu kelimelerle ilgili bir cümle kurmaları istenmiştir. Araştırmada kavramlara ilişkin elde edilen kelimeler ayrıntılı olarak incelenmiştir. Test sonuçlarından elde edilen veriler kategorilere ayrılarak frekans tabloları oluşturulmuştur. Öğrencilerin “müzik öğretmeni” kavramına yönelik en çok kullandıkları kelimeler tespit edilmiş ve yedi kategori olarak belirlenerek frekans değerleri verilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Being a qualitative research, this study was executed to identify secondary school and high school students’ cognitive structure oriented to “music teacher” concept. In the study, Word Association Test was used as data collection tool. Data was processed with content analysis method. 210 students who took music class in İzmir Selçuk Şehit Ömer Halis Demir İMKB Anadolu High School and İsa Bey Ortaokulu in spring term of 2017-2018 school year participated in the study. Students were asked to write the first five words they think of about “music teacher” in one minute and then to form a sentence about these words. In the research, obtained words concerning the concepts were studied in detail. Data obtained from test results were categorized and frequency tables were formed. The most used words by students oriented to “music teacher” concept were identified, then classified as seven categories and frequency values were given. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Ekev akademi tr_TR
dc.relation.isversionof Doi Number :http://dx.doi.org/10.17753/Ekev949 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject müzik öğretmeni tr_TR
dc.subject ortaokul tr_TR
dc.subject lise tr_TR
dc.subject öğrenci tr_TR
dc.subject kelime ilişkilendirme testi tr_TR
dc.subject bilişsel yapı. tr_TR
dc.subject music teacher tr_TR
dc.subject secondary school, tr_TR
dc.subject high school, student tr_TR
dc.subject word association test tr_TR
dc.subject cognitive structrure. tr_TR
dc.title Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla ortaokul ve lise öğrencilerinin "müzik öğretmeni" kavramına yönelik bilişsel yapılarının belirlenmesi tr_TR
dc.title.alternative Determining the cognitive structres of the middle school and high school students related to the “music teachers” concept through word association test tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Sosyal Bilimler EKEV AKADEMİ Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sahne Sanatları Bölümü, Müzik Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 58606 tr_TR
dc.contributor.authorID 141098 tr_TR
dc.contributor.authorID 137416 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-1270-8690 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-2392-8317 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9219-1291 tr_TR
dc.identifier.volume 22 tr_TR
dc.identifier.issue 74 tr_TR
dc.identifier.startpage 375 tr_TR
dc.identifier.endpage 390 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster