Konu "Teacher" için Eğitim Fakültesi/Faculty of Education listeleme

Konu "Teacher" için Eğitim Fakültesi/Faculty of Education listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Tahiroğlu, Mustafa; Aktepe, Vedat (2014)
    The purpose of this study is to determine to what extent families and teachers required students to have or not the values and to what extent students give priorities to these values. The study group of the research ...
  • Aktepe, Vedat; Tahiroğlu, Mustafa (Educatıonal research and rewiew, 2014)
    The purpose of this study is to determine to what extent families and teachers required students to have or not the values and to what extent students give priorities to these values. The study group of the research ...
  • Yazıcıoğlu, Tansel (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2020-03-13)
    Destek eğitim odaları, kaynaştırma eğitimi kapsamında, özel gereksinimli öğrencilerin kendilerine sunulan eğitim hizmetinden en üst düzeyde yararlanmalarını sağlamak amacıyla, özel araç-gereçler ve materyaller sağlanarak ...
  • Aktepe, Vedat (GAZİ ÜNİVERSİTESİ KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ, 2005-07)
    Eğitimde; öğrencilerin bireysel farklılıklarının farkına varmak, verilecek olan konunun özelliğine göre uygun yöntem ve teknikleri kullanmak, eğitim etkinliklerimizin içeriğini öğrencinin bireysel farklılığına göre ...
  • Tahiroğlu, Mustafa (2019)
    Bu çalışmada, ilkokul öğrencilerinin nasıl bir öğretmen modeli istediklerinin, öğretmenden nasıl tutum, tavır, davranışlar beklediklerinin ve istemedikleri öğretmen tutum, tavır, davranışlarının neler olduğunun belirlemesi ...
  • Sipahioğlu, Mete; Toprak, Emre; Coşkun, Başak; Güçlü, Mustafa (2022)
    Bu araştırmanın amacı, okul yönetiminden algılanan okul yaşam kalitesini sınıflayan değişkenlerin önem düzeyini yapay sinir ağı ile belirlemektir. Bu amaçla 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde İç Anadolu’da bir ...
  • Öngören, Sema (International Journal of Progressive Education, 2022)
    The aim of this study was to examine practices of teachers to support the social relations of children with their families, peers, teachers and institution personnel in the preschool period. This research was conducted ...
  • Coşkun, Başak; Katıtaş, Sevda; Arslan, Pınar (2023-06-20)
    The aim of this research was to investigate the effect of principlas’ transformational leader behaviors on teachers’ organizational commitment. In the research, causal-comparative and relarional survey methods were used. ...
  • Özcan, Mehmet (Educational Policy Analysis and Strategic Research, 2020)
    This study aims to analyze school principles’ supervision practices according to teachers’ opinions. The study employs phenomenology design out of qualitative research methods. The data of the study were gathered in 2019-2020 ...
  • Öngören, Sema (Education and Information Technologies, 2022-09)
    The use of technology in preschool teaching practices plays a key role in making the learning process easier and more effective. It is significant to use technology in the preschool period by the teachers when the learning ...