Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin düşünme stilleri ve piyano dersine yönelik özyeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Burcu
dc.date.accessioned 2021-06-23T07:29:36Z
dc.date.available 2021-06-23T07:29:36Z
dc.date.issued 2020-10-17
dc.identifier.citation ÖZER, B. (2020). Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Düşünme Stilleri ve Piyano Dersine Yönelik Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (56), 243–271. tr_TR
dc.identifier.issn 2146-5983
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/57315/782252
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2936
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı müzik eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören öğrencilerin kullandıkları düşünme stilleri ile piyano dersine yönelik öz yeterlik düzeylerini belirlemek ve arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışma genel tarama yöntemlerinden ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmaya dört üniversiteden 310 gönüllü öğrenci katılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu, düşünme stillerini tespit etmek için Sternberg ve Wagner (1992) tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması Buluş (2006) tarafından yapılmış olan “Düşünme Stilleri Ölçeği” Kurtuldu ve Bulut (2016) tarafından geliştirilen likert tipi ölçek olan “Piyano Dersine Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; kolmogrov-smirnov (KS), shapiro-wilks (SW), Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi, Spearman Brown Korelasyon Katsayısı analizleri yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda; araştırmaya katılan öğrencilerin düşünme stilleri ile demografik özellikler arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulunamamış, öz yeterlikleri ile piyano dersi akademik puanları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların en fazla 1. Tip öğrenme stillerini tercih ettikleri, Liberal, Yasama ve Yürütme düşünme sitilleri ile piyano dersine yönelik öz yeterlik puanları arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu, Anarşik, Oligarşik, Hiyerarşik, Monarşik ve Dışsal düşünme stilleri ile ise orta ve düşük seviyede negatif yönlü anlamlı ilişki olduğu sonucuna varılmıştır tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the thinking styles used by students studying in music education departments and their self-efficacy levels for piano lessons and to reveal the relationship between them. 310 volunteer students from four universities participated in the study. The data was collected via Personal Information Form, developed by the researcher; the "Thinking Styles Scale", developed by Sternberg and Wagner (1992) to determine the thinking styles, and whose Turkish validity and reliability study carried out by BuluĢ (2006); and Likert-type scale “Self-Efficacy Scale for Piano Lesson”, developed by Kurtuldu and Bulut (2016). In analyzing the data; Kolmogorov-Smirnov Test (KS), Shapiro-Wilk Test (SW), Mann-Whitney U Test, Kruskal-Wallis H Test, Spearman- Brown Correlation Coefficient analyzes were performed. As a result of the findings obtained from the research, no statistically significant relationship was found between the thinking styles of the students participating in the study and their demographic characteristics, and a positive significant relationship was found between self-efficacy and piano course academic scores. It was concluded that the participants prefer the Type 1 learning styles at most, that there is a positive and significant relationship between the Liberal, Legislative and Executive thinking styles and their self-efficacy scores for the piano lesson, and that there is a negative significant relationship at medium and low level between Anarchic, Oligarchic, Hierarchical, Monarchic and External thinking styles and their self-efficacy scores for the piano lesson. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Dergipark tr_TR
dc.relation.isversionof DOI: 10.21764/maeuefd.782252 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject düşünme stilleri tr_TR
dc.subject öz yeterlik tr_TR
dc.subject piyano dersi tr_TR
dc.subject müzik eğitimi tr_TR
dc.subject Thinking Styles tr_TR
dc.subject Piano Lesson tr_TR
dc.subject Self-Efficacy tr_TR
dc.subject Music Education tr_TR
dc.title Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin düşünme stilleri ve piyano dersine yönelik özyeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of the thinking styles and self-efficacy for piano lesson of music education department students according to various varibles tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sahne Sanatları Bölümü, Müzik Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID Araştırmacı ID : 137416 tr_TR
dc.contributor.authorID ORCID:0000-0002-9219-1291 tr_TR
dc.identifier.volume 56 tr_TR
dc.identifier.issue 56 tr_TR
dc.identifier.startpage 243 tr_TR
dc.identifier.endpage 271 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster