İşgörenlerin "dışsal prestij ve örgütsel destek" algılamalarının demografik nitelikler açısından değerlendirilmesi: otel işletmelerinde bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Deniz, Gaye
dc.contributor.author Çetin, Betül
dc.date.accessioned 2021-06-22T10:46:47Z
dc.date.available 2021-06-22T10:46:47Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Deniz, G., & Çetin, B. (2018). İşgörenlerin Dışsal Prestij ve Örgütsel Destek Algılamalarının Demografik Nitelikler Açısından Değerlendirilmesi: Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi, 3(1), 23-36. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/522455
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2909
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, işgörenlerin “dışsal prestij ve örgütsel destek” algılarını demografik nitelikler açısından araştırmaktır. Nevşehir ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerinde çalışan 214 işgörenden oluşan örneklemden anket tekniğiyle veri toplanmış ve istatistiksel açıdan değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde t-testi, ANOVA analizi ve Cronbach Alpha testi uygulanmıştır. İşgörenlerin yaşlarına göre dışsal prestij algılarında; eğitim durumu, otelde çalışma süresi ve pozisyonlarına göre ise hem dışsal prestij hem de örgütsel destek algılarında önemli farklılıklar görülmüştür. Çalışmaya dair bulguların, özellikle turizm yazını açısından sınırlı sayıda araştırma yapılmış olması nedeniyle bu alana katkı sağlayacağı beklenmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of study is to investigate hotel establishments employees’ "external prestige and organizational support” perceptions in terms of demographic characteristics. Data were collected from the sample consisting of 214 employees working in hotel enterprises operating in Nevşehir province with the questionnaire technique and were evaluated statistically. T-test, ANOVA analysis and Cronbach's Alpha test was applied to evaluate data. There were significant differences in employees' perceptions of external prestige by age and employees' perceptions of external prestige and organizational support by educational status, duration of stay at the hotel and position. Findings of work are expected to contribute to this field, especially since a limited number of studies have been conducted in terms of tourism literature. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof https://doi.org/10.31822/jomat.422941 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Algılanan dışsal prestij tr_TR
dc.subject Algılanan örgütsel destek tr_TR
dc.subject Demografik nitelik tr_TR
dc.subject Otel işletmeleri tr_TR
dc.subject Nevşehir tr_TR
dc.subject Perceived external prestige tr_TR
dc.subject Perceived organizational support tr_TR
dc.subject Demographic characteristics tr_TR
dc.subject Hotel enterprises tr_TR
dc.title İşgörenlerin "dışsal prestij ve örgütsel destek" algılamalarının demografik nitelikler açısından değerlendirilmesi: otel işletmelerinde bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative The evaluation employees’ "external prestige and organizational support” perceptions in terms of demographic characteristics: a study in hotel enterprises tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 46351 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 23 tr_TR
dc.identifier.endpage 36 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster