dc.contributor.author |
Aydın Tükeltürk, Şule |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-21T19:11:47Z |
|
dc.date.available |
2021-06-21T19:11:47Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2833 |
|
dc.description.abstract |
Gizli müşteri uygulaması, hizmet organizasyonlarında önceden belirlenmiş olan
kalite standartlarına dayalı olarak performans ölçme tekniği olarak
tanımlanmaktadır. Diğer bir deyişle, hizmetin sunulması sırasında belirlenmiş olan
kalite süreç ve kurallarına uyulup uyulmadığının gözlenmesi için gerçek bir müşteri
gibi davranan bir gizli müşterinin gözlemlerine dayanan bir tekniktir.
Gizli müşteri uygulaması tüm dünyada özellikle hizmet işletmelerinde müşteri ile
yüz yüze hizmet sağlayan işgörenlerin değerlendirilmesi için kullanılan yaygın bir
metot halini almıştır. Hizmet işletmeleri açısından gizli müşteri uygulamaları
hizmet kalitesinin yakalanmasında işgörenlerin performanslarını arttırmaya ve
ölçmeye yarayan ve müşteri tatmin araştırmalarına destek olabilecek bir metot
olarak kullanılması yarar sağlayacağı görüşü ön plana çıkmaktadır. Özellikle,
işgören performansını ölçme amaçlı kullanılan gizli müşteri uygulamalarının, insan
kaynakları yönetimi uygulamaları açısından değerlendiren bu çalışma; gizli müşteri
uygulamalarının insan kaynakları yönetiminin etkinliği için nasıl kullanılması
gerektiğine yönelik tespitlerin yapılmasını amaçlanmaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Mystery customer application in service organizations, is defined as performance
measuring technique, regard to the quality standards determined before. In other
words, it is a technique to examine whether the rules and qualities are applied or
not during the process of service, founded the observations of a mystery customer
pretending as a real customer.
Mystery customer application became a common method all over the world
especially in the service organizations for the evaluation of the employees who
serve to the customers face to face. In terms of service organizations the idea
that the mystery customer method is useful for improving and measuring the
performances of the employees and as a support for customer satisfaction, came
into prominence. Specially , this study that evaluate the mystery customer which
is used to measure the performance of the employees in terms of human resource
applications, aimed to discover how it should be used for the effectiveness of the
human resource management. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Hizmet İşletmeleri |
tr_TR |
dc.subject |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
tr_TR |
dc.subject |
Gizli Müşteri Uygulamaları |
tr_TR |
dc.subject |
Service Organizations |
tr_TR |
dc.subject |
Human Resources Management |
tr_TR |
dc.subject |
Mystery Guest Programs |
tr_TR |
dc.title |
Hizmet işletmelerinde gizli müşteri uygulamalarının insan kaynakları yönetimi açısından değerlendirilmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
An analysis of mystery shopping techniques in service organizations from human resources perspective |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
59459 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
5 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
55 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
62 |
tr_TR |