Okul çalgılarının ilköğretim6. sınıf müzik dersi kazanımlarına ulaşmadaki etkililiğinin uzman görüşlerine göre incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Üstün, Emre
dc.contributor.author Özçimen, Aycan
dc.date.accessioned 2021-06-18T08:08:01Z
dc.date.available 2021-06-18T08:08:01Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2722
dc.description.abstract Özet Araştırmanın amacı ilköğretim müzik dersi kazanımlarına ulaşılmasında hangi okul çalgısının (blok flüt, bağlama, gitar) daha etkili olduğunun belirlenmesidir. Araştırma deneysel niteliktedir. Söz konusu amaca yönelik olarak deneysel uygulamanın deney grupları üzerindeki etkisi belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Nevşehir İli 75. Yıl İlköğretim Okulunun 6A-6B-6C şeklinde üç şubeden oluşan 6. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Blok flüt, bağlama ve gitar çalgılarının müzik dersi kazanımlarında etkisini ortaya çıkarmak amacıyla uzman görüşlerinden faydalanılarak bilişsel giriş davranışları (ön öğrenmeler) testi hazırlanmıştır. Deney grubunu oluşturan her bir sınıfın kazanımları öğrenme ve uygulama beceri düzeyleri 5’li Likert tipi derecelendirme ölçeği ile değerlendirilmiştir. Deney sonucunda elde edilen veriler SPSS istatistik programı ile One Way Anova, Pearson Korelasyon, Levene, Shapiro-Wilks, KruskallWallis Varyans ve Scheffe testi kullanarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda süreç içerisinde kazanımlar üzerinde her üç çalgının da etkili olduğu, uzman görüşleri incelendiğinde üç çalgının da farklı kazanımlarda başarı seviyesini arttırdığı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of the research is to determine which school musical instrument (recorder, bağlama, guitar) is more effective in reaching music lesson acquisitions. The research is on an experimental basis. In accordance with the aforementioned purpose, the effect of the experimental application on experimental groups has been identified. The work group of the research consists of 6th grade students which are divided into three groups, namely 6A-6B-6C, in 75. Yıl Primary School in the city of Nevşehir. In order to discover the impact of recorder, bağlama and guitar on music class acquisitions, cognitive entry behaviors (pre-acquisitions) test have been designed by using expert view. Acquisitions and level of learning and practice skills of each of the classes which constitute the experiment group have been evaluated by 5-point Likert scale. Data gathered via the experiment have been analyzed via SPSS statistical software with One Way ANOVA, Pearson’s Correlation, Levene, Shapiro-Wilks, Kruskal-Wallis, Variance, and Scheffe tests. In the results of the research, it has been observed that all of the three instruments have an impact on acquisitions. When expert views are examined, it was determined that all of the three instruments increased the level of success in different acquisitions. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.subject Müzik dersi tr_TR
dc.subject Okul çalgıları tr_TR
dc.subject Kazanım tr_TR
dc.subject Uzman görüşleri tr_TR
dc.subject Primary education tr_TR
dc.subject Music lesson tr_TR
dc.subject School musical instruments tr_TR
dc.subject Acquisition tr_TR
dc.subject Expert views tr_TR
dc.title Okul çalgılarının ilköğretim6. sınıf müzik dersi kazanımlarına ulaşmadaki etkililiğinin uzman görüşlerine göre incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The examination of the impact by expert views of school musical instruments on 6. primary school music class reach to its acquisitions tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/sahne sanatları bölümü/müzik anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 101939 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-0496-1912 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record