Flüt eğitiminde temel beceriler ve dil teknikleri

Show simple item record

dc.contributor.author Üstün, Emre
dc.date.accessioned 2021-06-18T08:02:08Z
dc.date.available 2021-06-18T08:02:08Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2719
dc.description.abstract Flüt eğitimi alan bireyin becerisi, bilgisi ve tekniği istenilen düzeye getirilerek müziği dinleme, anlama yorumlama gibi müzikal davranışları ve müziğe karşı duyarlılığının gelişim göstermesi sağlanacaktır. Flüt eğitiminde, edinilmiş yanlış bir tekniğin alışkanlığa dönüşmesiyle ortaya çıkan problemin düzeltilmesi o tekniğin ilk kez kazandırılması aşamasından çok daha güç olacaktır. Bu problem, hem öğrenci hem de öğretmen için sıkıntı verici bir durum ortaya çıkaracaktır. Bu nedenle bireysel çalgı eğitimi branşlarından birisi olan flüt eğitiminde temel beceri ve tekniklerin bireye kazandırılması amaçlanmaktadır. Flütten doğru ve temiz ses çıkarabilme, çalgıya hâkim olma, doğru duruş ve tutuş, el, dudak, nefes ve vücut uyumu, el ve dil koordinasyonu, vibrato, dil teknikleri ve yorumlama gibi temel beceri ve tekniklerin flüt çalacak bireye mutlaka kazandırılması gerekmektedir. Eğitimcilerin, flüt eğitimi alan öğrencilerin flüt tekniğini geliştirmeleri ve teknik problemlerinin önüne geçerek daha sağlıklı bir yol izlemeleri için geçerliliği kanıtlanmış yeni yöntemleri takip etmeleri ve yeniliklere açık olmaları gerekmektedir. Araştırmada, bireysel çalgı flüt eğitiminde flütte kazanılması gereken temel beceriler ve üfleme tekniklerinin önemi incelenmiş ve öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Flute education the ability of the individual, by bringing the desired level of knowledge and technique of music listening, musical behaviors, such as interpreting and understanding the sensitivity to the music will be provided as development. Flute education, acquired a wrong turn to the habitual technique to give the resulting phase correction of the problem the first time that the technique would be much more difficult. This problem is an embarrassing situation for both students and teachers will reveal. Individual branches of education which is one the flute instrumental training aimed to gain some basic skills and techniques to the individual. Necessarily need to give individuals the basic skills and techniques to play the flute., such as correct and clean flute sound creatibility , instrument of domination correct posture and grip, hand, lip, breathing and body alignment, coordination of hand and tongue, vibrato, language and interpretation techniques. Educators, students studying flute flute technique and technical problems to develop a way ahead for the pursuit of better health, and to follow the new methods of proven validity should be open to innovation. In the study, to have acquired the basic skills of individual instruments and the flute-blowing techniques flute importance of education were examined and recommendations are presented. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Müzik tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Teknik tr_TR
dc.subject Flüt eğitimi tr_TR
dc.subject Music tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Technique tr_TR
dc.subject Flute education tr_TR
dc.title Flüt eğitiminde temel beceriler ve dil teknikleri tr_TR
dc.title.alternative Tongue techniques and basic skills to flute education tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/sahne sanatları bölümü/müzik anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 101939 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-0496-1912 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record