Değer analizi yaklaşımı yoluyla dürüstlük değerine yönelik öğrenci cevaplarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uzunöz, Abdulkadir
dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Köybaşı, Erhan
dc.date.accessioned 2021-06-17T12:09:26Z
dc.date.available 2021-06-17T12:09:26Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation UZUNÖZ, A., AKTEPE, V., & KÖYBAŞI, E. (2018). Değer Analizi Yaklaşımı Yoluyla Dürüstlük Değerine Yönelik Öğrenci Cevaplarının İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 11(3), 606–626. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/508467
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2690
dc.description.abstract Bu araştırmada değer analizi yaklaşımı yoluyla dürüstlük değerine yönelik öğrenci cevaplarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nitel bir çalışmadır ve özel durum yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bütüncül tek durum deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Nevşehir ili Acıgöl İlçesi’ne bağlı bir ortaokulda yedinci sınıfta öğrenim görmekte olan on iki öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin beşi kız, yedisi erkektir. Veri toplama aracı olarak, değer analizi yaklaşımı esas alınarak araştırmacılar tarafından hazırlanan çalışma yaprakları kullanılmıştır. Çalışma yaprağı bir örnek olay ve sekiz sorudan oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler ışığında denilebilir ki; değer analizinde çözüm yollarının olası sonuçlarının değerlendirilmesi olan altıncı basamak, öğrencilerin en çok zorlandıkları basamaktır. Buna karşın sorun hakkında bilgi ve kanıtların toplanması olan üçüncü basamak öğrencilerin en yüksek oranda yeterli yanıt verdikleri basamaktır. Diğer taraftan öğrencilerin en çok zorlandıkları basamak değer sorununun belirlenmesi basamağı olan birinci basamak ve seçilen öneriye uygun davranışların ifade edilmesi olan en son basamak olarak dikkat çekmektedir. tr_TR
dc.description.abstract In this research, it is aimed to examine student answers towards honesty value through value analysis approach. The research is a qualitative study and case study method is used. The research has been carried out with a holistic single case design. The study group of the research consists of twelve students who are studying in the seventh grade in a secondary school affiliated to the Acıgöl District of Nevşehir. Five of those involved students are girls, and seven of them are boys. As data collection tool, work sheets based on value analysis approach prepared by the researchers were used. The work sheet consists of a case study and eight questions. According to the data obtained from the study, it can be said that the sixth step, which is the assessment of possible outcomes of solutions in value analysis is the most difficult one for the students. However, the students gave the highest rate of full answers in the third step which requires gathering information and evidence about the problem. On the other hand, it is remarkable that the most difficult step is the first step which requires determining the value problem, and the last step which they have to express behaviors appropriate to the selected proposal. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Kuramsal Eğitimbilim tr_TR
dc.relation.isversionof https://dx.doi.org/10.30831/akukeg.350285 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler tr_TR
dc.subject Değer eğitimi tr_TR
dc.subject Değer analizi tr_TR
dc.subject Dürüstlük tr_TR
dc.subject Social studies tr_TR
dc.subject Value education tr_TR
dc.subject Value analysis tr_TR
dc.subject Honesty tr_TR
dc.title Değer analizi yaklaşımı yoluyla dürüstlük değerine yönelik öğrenci cevaplarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examination of student responses to honesty value through value analysis approach tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Kuramsal Eğitimbilim tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/sosyal bilgiler eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 120175 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 606 tr_TR
dc.identifier.endpage 626 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster