Bir kültür elçisi olarak profesyonel turist rehberinin turistlere aktarılan kültürel değerlere katkısına yönelik turist algılamaları: Kapadokya örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çokal, Zeynep
dc.contributor.author Aslan, Zeynep
dc.date.accessioned 2017-08-24T13:33:03Z
dc.date.available 2017-08-24T13:33:03Z
dc.date.issued 2015-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/251
dc.description.abstract Kültürel miras, kültürel değerler gibi kavramlar kültür turizminin temel çekiciliklerini oluşturmaktadır. Kültür turizmi ikamesi olmayan bir turizm türüdür. Bu nedenle kültür turizminin temel çekiciliği olan kültürel değerlerin korunması ve sürdürülebilirliği büyük öneme sahiptir. Kültürel değerlere bu katkıyı yapacak olan kişilerden birisi de profesyonel turist rehberleridir. Profesyonel turist rehberi turistlerle birebir iletişim halinde olan, ülkenin değerlerini turiste en iyi yansıtan ve bu değerlerin korunmasında, tanıtımında, gelecek nesillere aktarımında turistlere en iyi örnek olacak kişidir. Profesyonel turist rehberi, ülkesinin kültür elçisi rolüne sahip turizm hizmet elemanlarıdır. Bu tez çalışması ile; bir kültür elçisi olan profesyonel turist rehberinin turistlere aktarılan kültürel değerlere katkısının ve turistlerin buna yönelik algılarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla hazırlanan çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde kültür turizmi ve kültürel değer kavramları incelenmiştir. İkinci bölümde profesyonel turist rehberliği mesleği, rehberin özellikleri ve rehberin mesleki rolleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde ise ilgili yazın taraması sonucunda araştırma hipotezleri geliştirilmiştir. Bu doğrultuda Kapadokya Bölgesi'ni ziyaret eden yerli ve yabancı 408 turiste anket uygulanmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler SPSS (22) programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada turistlerin sosyo-demografik özelliklerinin ve ölçek maddelerinin değerlendirilmesine ilişkin Frekans dağılımı analizi, ölçeğin maddelerini gruplandırmak için Faktör Analizi, turistlerin sosyo-demografik özellikleri ile algılamaları arasındaki farklılıkları ortaya koymak amacıyla da T Testi Analizi ve çoklu karşılaştırmalar için Anova Testi uygulanmıştır. Yapılan bu testler yardımıyla turist rehberinin kültürel değerlere nasıl katkı yaptığı ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda bir kültür elçisi olarak profesyonel turist rehberinin kültürel değerlerin korunmasına, tanıtımına ve kültürler arası etkileşime katkı yaptığı bulgusuna ulaşılmıştır. Turistlerin algılamalarının ise en çok milliyete, eğitim seviyesine ve gelir durumuna göre farklılık gösterdiği araştırmanın bir diğer bulgusudur. tr_TR
dc.description.abstract Concepts such as cultural heritage and cultural values form the core attractiveness of the cultural tourism. Culture tourism is a type of tourism that cannot be replaced. For that reason, protection and sustainability of the cultural values that are the core attractiveness of the culture tourism have great importance. Professional tourist guides are the people that contribute to the cultural values. Professional tourist guides are the people that are in personal communication with the tourists and set as an example for the reflecting the values of country to tourists, protecting and promotion them to the next generations. Professional tourist guides are the tourism service elements that have the role of cultural envoy for their countries. In this study, it is aimed to determenine the contribution of professional tourist guides as a cultural envoy on the cultural values transmitted to tourists and perceptions of them towards these values. This study is consisted of three sections. In the first section of the study, the concepts of cultural tourism and cultural values are examined. In the second section, profession of professional tourist guides, characteristics of guide and professional roles of guides. In the third section, there is a survey conducted to domestic and foreign groups with guide that visits the Cappadocia Region. Data obtained in the scope of the research has been analyzed with SPSS (22) program. Frequency distribution analysis regarding the evaluation of the socio-demographic features of tourists and articles of scale, Factor Analysis to categorize the articles of scale and T Test to present the differences between the socio-demographic features of tourists and their perceptions, Anova Test for multiple comparisons have been applied in the study. It's tried to measure how tourist guides contribute to cultural values with the help of these tests. As a result of the research, it's found that professional tourist guides contribute to the protection, promotion of cultural values and cross-cultural interaction as a cultural envoy. Another finding of the research shows that perceptions of the tourists differ according to the nationality, education level and income status. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Profesyonel turist rehberi tr_TR
dc.subject Kültür elçisi tr_TR
dc.subject Kültürel değerler tr_TR
dc.subject Kapadokya bölgesi tr_TR
dc.subject Proffessional tourist guide tr_TR
dc.subject Cultural envoy tr_TR
dc.subject Cultural values tr_TR
dc.subject Cappadocia tr_TR
dc.title Bir kültür elçisi olarak profesyonel turist rehberinin turistlere aktarılan kültürel değerlere katkısına yönelik turist algılamaları: Kapadokya örneği tr_TR
dc.title.alternative The tourist percepti̇ons about the contribution of professional tourist guides as a cultural envoy on the cultural values conveyed to the tourists: Cappadocia example tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Turizm Fakültesi/Turizm ve Rehberlik Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 38880 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster