Öğrenme teorileri çerçevesinde derleme dayalı dil eğitimi: Sağlam bir teorik zemin arayışı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünaldı, İhsan
dc.date.accessioned 2021-06-15T08:34:03Z
dc.date.available 2021-06-15T08:34:03Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2490
dc.description.abstract This theoretical study is based on the observation that literature lacks an appropriate framework on which corpus-informed language pedagogy will be safely built. Most of the language teaching practitioners are familiar with learning theories in general and second language learning theories in specific. However, too much technicality about corpus linguistics could be putting them off from making use of the facilities that corpus linguistics has to offer. This study aims at helping language teachers to construct a pedagogical rationale for corpus-informed language instruction without getting involved with too much technicality. Bearing in mind that there are very few studies focusing on this issue, this study tries to tackle the concern by questioning the theoretical background underpinning corpus-informed language pedagogy. The discussion reveals parallelism between corpus-informed language pedagogy and the constructivist approach to human learning. tr_TR
dc.description.abstract Bu teorik çalışma, ilgili literatürün derleme dayalı dil eğitiminin dayandırılabileceği uygun bir bilimsel çerçevenin eksikliğinden yola çıkmaktadır. Dil eğitimi uygulayıcıları, yabancı dil edinimiyle ilgili teorilerle ilgili az çok fikir yürütebilirler. Ancak, aşırı teknik içeriğinden dolayı, dil eğitimcileri derlem dilbiliminin sunduğu olanaklardan uzak duruyor olabilir. Bu çalışma, çok fazla teknik detaya girmeden, derleme dayalı dil eğitimi için pedagojik bir çerçeve oluşturarak dil eğitimcilerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Bu konuda çok az sayıda çalışma olduğunu dikkate alarak, derleme dayalı dil eğitiminin pedagojik altyapısıyla ilgili sorular cevaplanmaya çalışılmıştır. Tartışmalar, derleme dayalı dil eğitimi ile yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı arasında paralellikler olduğunu ortaya koymaktadır. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Derlem dilbilimi tr_TR
dc.subject Dil eğitimi tr_TR
dc.subject Öğrenme teorileri tr_TR
dc.subject Corpus linguistics tr_TR
dc.subject Language pedagogy tr_TR
dc.subject Learning theories tr_TR
dc.title Öğrenme teorileri çerçevesinde derleme dayalı dil eğitimi: Sağlam bir teorik zemin arayışı tr_TR
dc.title.alternative Learning theories in relation to corpus-informed language pedagogy: Looking for a sound ground tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Journal of Language and Literature Education tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/yabancı diller eğitimi bölümü/İngiliz dili eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 17491 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 7 tr_TR
dc.identifier.startpage 116 tr_TR
dc.identifier.endpage 131 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster