Problem çözme basamaklarına dayalı geliştirilen bireyselleştirilmiş web tabanlı matematik öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazlık, Derya Özlem
dc.contributor.author Erdoğan, Ahmet
dc.date.accessioned 2021-06-14T08:50:18Z
dc.date.available 2021-06-14T08:50:18Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation YAZLIK, D.Ö, ERDOĞAN, A . (2019). The Effect Of Individualized Web Based Mathematics Learning Environment Developed Based On Problem Solving Steps On The Students' Academic Achievements. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23 (4) , 1693-1706 tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunisosbil/issue/51774/559185
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2451
dc.description.abstract Bu çalışmada, 9. Sınıf matematik müfredatında yer alan “Denklem ve eşitsizlikler ile ilgili uygulamalar” konusunun öğretimi için problem çözme basamaklarına dayalı olarak tasarlanan bireyselleştirilmiş web tabanlı öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 137 9. sınıf öğrencisi ile yürütülen bu çalışmada kontrol gruplu ön test ve son test araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri güvenirlik katsayısı 0,742 olan “Başarı testi” ile toplanmıştır. Başarı testinden elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son-test başarı puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Buradan genel olarak ProbSol öğrenme ortamı ile bireysel özelliklerine uygun öğrenim gören öğrencilerin geleneksel yöntem ile öğrenim gören öğrencilere göre daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılabilmektedir tr_TR
dc.description.abstract In this study, it is aimed to investigate the effect of individualized web based mathematics learning environment developed based on problem solving steps on the students' academic achievements in teaching “Applications related to equations and inequalities” subject in mathematics curriculum of 9th grade. For this purpose, pre-test and post-test research design with control group was used in this study which was carried out with 137 students at 9th grade. The data of the study were collected by the "achievement test" which had a reliability coefficient of 0.742. The data obtained from the achievement test were analyzed statistically. As a result of the study, it was determined that there was a statistically significant difference between the post-test achievement scores of the experimental and control group students. It can be concluded that the students trained in ProbSol learning environment with learning environment with individual characteristics are more successful than students trained with traditional methods. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bireysel öğrenme tr_TR
dc.subject Matematik eğitimi tr_TR
dc.subject Problem çözme basamakları tr_TR
dc.subject Uzman sistem tr_TR
dc.subject Web tabanlı öğretim tr_TR
dc.subject Individual learning tr_TR
dc.subject Mathematics education tr_TR
dc.subject Problem solving steps tr_TR
dc.subject Expert system tr_TR
dc.subject Web-based instruction tr_TR
dc.title Problem çözme basamaklarına dayalı geliştirilen bireyselleştirilmiş web tabanlı matematik öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of ındividualized web based mathematics learning environment developed based on problem solving steps on the students' academic achievements tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Dergi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, eğitim fakültesi, matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 207315 tr_TR
dc.contributor.authorID 37837 tr_TR
dc.identifier.volume 23 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 1693 tr_TR
dc.identifier.endpage 1706 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster