İntegralde alan uygulamaları konusunda flash programı ile geliştirilen öğretim materyalinin değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazlık, Derya Özlem
dc.contributor.author Erdoğan, Ahmet
dc.date.accessioned 2021-06-14T08:35:17Z
dc.date.available 2021-06-14T08:35:17Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation D. Ö. YAZLIK and A. ERDOĞAN, “İntegralde alan uygulamaları konusunda Flash programı ile geliştirilen öğretim materyalinin değerlendirilmesi,” Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , vol. 4, pp. 144–159, 2015. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2447
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, öğretim üyeleri, matematik öğretmenleri ve öğrencilerin “ İntegralde alan uygulamaları” konusunda Flash Animasyon Programı ile geliştirilen öğretim materyali hakkındaki görüşlerini değerlendirmektir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yapılmıştır. Araştırma 4 öğretim üyesi, 5 matematik öğretmeni ve 4 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri 6 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler ise betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda katılımcılar, hazırlanan materyalin içeriğinin “İntegralde alan uygulamaları” konusunun kazanımlarına uygun ve doğru olduğunu belirtmiştir. Materyalin teknik kalitesinin iyi olduğu ancak ses kapat ve durdur butonlarının da bulunması gerektiğini vurgulamıştır. Katılımcıların çoğu materyalin renk seçimi ve yazı büyüklüğünün ideal olduğu yani görsel tasarımının iyi olduğu görüşündedirler. Katılımcıların görüşleri incelendiğinde, geliştirilen öğretim materyalinin öğrenme-öğretme sürecinde kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to assess the opinions of faculty members, mathematic teachers and students with regard to instructional materials developed a case study, which is one of the qualitative research methods. The study group included 4 lecturers, 5 math teachers and 4 students. Data for the study was collected via a semi-structured interview composed of 6 open-ended questions. Data obtained via semi-structured interview form were analyzed with descriptive analysis method. As a result of the study, it was found that participants stated that the content of the al quality of the material was good but there of the opinion that color choice and font size were ideal and thus its visual design was good. When the views of participants were examined, it was concluded that the material can be used in the teaching-learning process. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Computer assisted instruction tr_TR
dc.subject Instructional materials tr_TR
dc.subject Definite integral tr_TR
dc.title İntegralde alan uygulamaları konusunda flash programı ile geliştirilen öğretim materyalinin değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Assessment of instructional materials developed with flash software for the teaching of area applications in integral tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Dergi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, eğitim fakültesi, matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 207315 tr_TR
dc.contributor.authorID 37837 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 144 tr_TR
dc.identifier.endpage 159 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster