İşbirlikli öğrenme ile birlikte kullanılan problem çözme stratejilerinin öğrenci başarısı üzerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazlık, Derya Özlem
dc.contributor.author Erdoğan, Ahmet
dc.date.accessioned 2021-06-14T08:15:10Z
dc.date.available 2021-06-14T08:15:10Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Yazlik, D. Ö., & Erdoğan, A. (2016). İşbirlikli Öğrenme ile Birlikte Kullanılan Problem Çözme Stratejilerinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1-16. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1487406
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2444
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme ile birlikte kullanılan problem çözme stratejilerinin 9. sınıf öğrencilerinin problem çözme başarısı ve kalıcılık düzeyi üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada kontrol gruplu ön-son test araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 35’i deney ve 36’sı ise kontrol grubunda olmak üzere toplam 71 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubu öğrencileri “Problemler” konusunu çalışma yaprakları ve işbirlikli öğrenme grupları ile 30 ders saati işlemiştir. Kontrol grubunda ise “Problemler” konusu 30 ders saati boyunca geleneksel öğretim yöntemi ile işlenmiştir. Araştırmanın verileri 20 problemden oluşan Problem Çözme Testi ile toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda deney grubundaki öğrencilerin problem çözme başarıları ile kontrol grubundaki öğrencilerin problem çözme başarıları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Uygulamadan 5 ay sonra ise deney ve kontrol grubu öğrencilerine son testteki soruların aynısını içeren kalıcılık testi uygulanmıştır. Kalıcılık testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda işbirlikli öğrenme ile birlikte kullanılan problem çözme stratejilerinin matematik dersindeki problem çözme ile ilgili bilgilerin kalıcılığını sağlamada etkili bir yöntem olduğu sonucu elde edilmiştir tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İşbirlikli öğrenme tr_TR
dc.subject Problem çözme tr_TR
dc.subject Problem çözme stratejileri tr_TR
dc.subject Cooperative learning tr_TR
dc.subject Problem solving tr_TR
dc.subject Problem solving strategies tr_TR
dc.title İşbirlikli öğrenme ile birlikte kullanılan problem çözme stratejilerinin öğrenci başarısı üzerine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effects of problem solving strategies used in combinations with cooperative learning on learner achivement tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Dergi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, eğitim fakültesi, matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 207315 tr_TR
dc.contributor.authorID 37837 tr_TR
dc.identifier.volume 17 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 16 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster