dc.contributor.author |
Yazlık, Derya Özlem |
|
dc.contributor.author |
Erdoğan, Ahmet |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-14T08:15:10Z |
|
dc.date.available |
2021-06-14T08:15:10Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Yazlik, D. Ö., & Erdoğan, A. (2016). İşbirlikli Öğrenme ile Birlikte Kullanılan Problem Çözme Stratejilerinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1-16. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1487406 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2444 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme ile birlikte kullanılan problem çözme
stratejilerinin 9. sınıf öğrencilerinin problem çözme başarısı ve kalıcılık düzeyi üzerindeki
etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada kontrol gruplu ön-son test
araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 35’i deney ve 36’sı ise
kontrol grubunda olmak üzere toplam 71 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubu
öğrencileri “Problemler” konusunu çalışma yaprakları ve işbirlikli öğrenme grupları ile 30
ders saati işlemiştir. Kontrol grubunda ise “Problemler” konusu 30 ders saati boyunca
geleneksel öğretim yöntemi ile işlenmiştir. Araştırmanın verileri 20 problemden oluşan
Problem Çözme Testi ile toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda deney grubundaki
öğrencilerin problem çözme başarıları ile kontrol grubundaki öğrencilerin problem çözme
başarıları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Uygulamadan 5 ay sonra ise deney ve
kontrol grubu öğrencilerine son testteki soruların aynısını içeren kalıcılık testi
uygulanmıştır. Kalıcılık testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda işbirlikli
öğrenme ile birlikte kullanılan problem çözme stratejilerinin matematik dersindeki
problem çözme ile ilgili bilgilerin kalıcılığını sağlamada etkili bir yöntem olduğu sonucu
elde edilmiştir |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
İşbirlikli öğrenme |
tr_TR |
dc.subject |
Problem çözme |
tr_TR |
dc.subject |
Problem çözme stratejileri |
tr_TR |
dc.subject |
Cooperative learning |
tr_TR |
dc.subject |
Problem solving |
tr_TR |
dc.subject |
Problem solving strategies |
tr_TR |
dc.title |
İşbirlikli öğrenme ile birlikte kullanılan problem çözme stratejilerinin öğrenci başarısı üzerine etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effects of problem solving strategies used in combinations with cooperative learning on learner achivement |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Dergi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, eğitim fakültesi, matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
207315 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
37837 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
17 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
16 |
tr_TR |