dc.contributor.author |
UĞURLU, Mevlüt |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-13T19:27:58Z |
|
dc.date.available |
2021-06-13T19:27:58Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2437 |
|
dc.description.abstract |
Ülkemizde bulunan sığınmacı çocukların eğitimi meselesi Türkiye
devletinin ve sivil toplum yapısının önünde ciddi bir mesele olarak durmaktadır.
Daha uzunca bir süre ülkemizde kalacakları anlaşılmış olan Suriyelilerin şu an ve
ilerleyen zamanda birlikte yaşama tecrübesi edinmeleri ve ülkenin ulusal çıkarları
lehine hareket etmelerini sağlamanın bir yolu da eğitimden geçmektedir. Ancak
göçle gelen kitlenin eğitime entegrasyonu birçok nedenden sorunlu hale
gelmektedir. Bu nedenlerden bir tanesi eğitimi koordine etmekle görevli
idarecilerin sığınmacılara yönelik önyargılı bakış açısıdır. Bu çalışmada bu bakış
açısının meydana gelmesinin nedenleri, arka planı ve eğitim sürecine yansıması
sahadaki verilerle desteklenerek açıklanmaya çalışılmaktadır. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Sığınmacı öğrenciler, idareciler, eğitim, geçici koruma |
tr_TR |
dc.title |
Eğitim ve göç: Okul iarecilerinin Suriyeli öğrencilerle imtihanı |
tr_TR |
dc.type |
presentation |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Ortadoğu’da göç hareketleri ve değişen dinamikler |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
277961 |
tr_TR |