Kurumsal sosyal sorumluluk algılamalarının örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaplan, Metin
dc.date.accessioned 2021-06-13T19:05:05Z
dc.date.available 2021-06-13T19:05:05Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation M. Kaplan (2013), “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamalarının Örgütsel Özdeşleşme Üzerindeki Etkisi”, SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13, 26(Ekim), ss. 92-114. tr_TR
dc.identifier.issn 1303 – 8370
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2431
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, kurumsal sosyal sorumluluk algılamalarının örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çalışmanın örneklemini Kayseri ilinde mobilya sektöründe ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren öncü bir firmada çalışan 455 personel oluşturmaktadır. Araştırmanın bulguları, kurumsal sosyal sorumluluğun alt boyutlarından ekonomik, etik ve hayırseverlik odaklı sorumluluk faaliyetlerinin örgütsel özdeşleşme üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Buna karşın yasal sorumluluk algılamalarının örgütsel özdeşleşme üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmada son olarak; araştırmanın kısıtlarına ve gelecek araştırmalar için bazı önerilere yer verilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to analyze the impacts of perceptions of employees’ corporate social responsibility on organizational identification. Data sampling of the study is gathered from 455 employees of one national and international furniture manufacturing industry firm based in Kayseri. The findings of research reveal that the three subdimensions – economic, ethical and philanthropic responsibilities - of social corporate responsibility have positive and significant impact on organizational identification. However, it is found that legal responsibility has no impact on organizational identification. Finally, limitations of the study are given and some suggestions are made for subsequent studies. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kurumsal sosyal sorumluluk, ekonomik sorumluluk, yasal sorumluluk, etik sorumluluk, hayırseverlik odaklı sorumluluk, örgütsel özdeşleşme. tr_TR
dc.subject Corporate social responsibility, economic responsibility, legal responsibility, ethical responsibility, philanthropic responsibility, organizational identification tr_TR
dc.title Kurumsal sosyal sorumluluk algılamalarının örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı :Bektaş Veli Üniversitesi, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 38845 tr_TR
dc.identifier.issue 26 tr_TR
dc.identifier.startpage 92 tr_TR
dc.identifier.endpage 114 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster