Duygusal zekanın iç girişimcilik performansı üzerindeki etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned 2021-06-13T18:58:26Z
dc.date.available 2021-06-13T18:58:26Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation M. Kaplan ve H. Göker (2017), “Duygusal Zekanın İç Girişimcilik Performansı Üzerindeki Etkisi”, 3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 52: 555-571. tr_TR
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2428
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı otel işletmeleri örneğinde duygusal zekânın boyutları olan kendi duygularını değerlendirme, başkalarının duygularını değerlendirme, duyguların kullanımı ve duyguların düzenlenmesi ile iç girişimcilik performansı arasındaki ilişkiyi incelemektir. 4 ve 5 yıldızlı otel çalışanlarından elde edilen 126 anketin verileri doğrultusunda, çalışanların duygusal zekaları ve iç girişimcilik performansları arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik önce korelasyon analizi daha sonra regresyon analizi yapılmıştır. Yapılan çoklu regresyon analizi sonucunda elde edilen bulgulara göre duygusal zekânın boyutları olan kendi duygularını değerlendirme, başkalarının duygularını değerlendirme, duyguların kullanımı ve duyguların düzenlenmesinin iç girişimcilik performansı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Gelecek araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine the relationship between dimensions of emotional intelligence, evaluation of own emotions the evaluation of others’ emotions, the use of emotions and regulation of emotions, and the performance of internal entrepreneurship. In order to determine the relationship between employees’ emotional intelligence and internal entrepreneurship performances, correlation analysis and then a regression analysis were performed in the direction of the data of 126 questionnaires obtained from 4 and 5 star hotel employees. According to the results obtained from multiple regression analysis, it has been determined that evaluating their own feelings, evaluating others’ feelings, use of feelings and regulation of emotions, which are dimensions of emotional intelligence, have no significant effect on internal entrepreneurship performance. There have been suggestions for future research. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher 3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Duygusal zekâ, Girişimcilik, İç girişimcilik, Otel çalışanları, Örgütsel davranış tr_TR
dc.subject Emotional intelligence tr_TR
dc.subject Entrepreneurship tr_TR
dc.subject Internal entrepreneurship tr_TR
dc.subject Hotel employees tr_TR
dc.subject Organizational behavior tr_TR
dc.title Duygusal zekanın iç girişimcilik performansı üzerindeki etkisi tr_TR
dc.title.alternative THE IMPACT OF EMOTIONAL INTELLIGENCE ON THE PERFORMANCE OF INTERNAL ENTREPRENEURSHİP tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal 3. Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 52 tr_TR
dc.identifier.issue Özel Sayı tr_TR
dc.identifier.startpage 555 tr_TR
dc.identifier.endpage 571 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster