Teknoloji mağazalarının ISO 25010 kalite modeline dayalı websitesi kalite değerlendirmesinin çok kriterli analizi: Türkiye örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yalçın, Neşe
dc.contributor.author Şimşek Yağlı, Burcu
dc.date.accessioned 2021-06-10T13:01:43Z
dc.date.available 2021-06-10T13:01:43Z
dc.date.issued 2020-02-20
dc.identifier.citation YALÇIN, N., & YAĞLI, B. Ş. TEKNOLOJİ MAĞAZALARININ ISO 25010 KALİTE MODELİNE DAYALI WEBSİTESİ KALİTE DEĞERLENDİRMESİNİN ÇOK KRİTERLİ ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 57-76. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2371
dc.description.abstract Son yıllarda internet sitesi kalitesinin değerlendirilmesi önemli bir konu haline gelmiş ve internet sitesi kalitesi değerlendirilmesi üzerine birçok çalışma yapılmıştır. Buna rağmen, literatürde teknoloji mağazalarını ele alan bir araştırmaya rastlanılmamıştır. Çalışma ile bu eksikliğin giderilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda ISO 25010 kalite modeli çerçevesinde uygulama alanına özgü çok kriterli kalite modeli geliştirilmiş ve model yardımıyla Türkiye’de faaliyet gösteren altı alternatif teknoloji mağazasının internet sitesinin değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda, hem kriterlerin önem derecelerinin belirlenmesinde hem de alternatiflerin değerlendirilmesinde çok kriterli karar verme (ÇKKV) yöntemlerinden biri olan Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi (BAHP) kullanılmıştır. Ayrıca, kriter ağırlıklarındaki değişimlerin internet sitelerinin sıralamasına etkilerini araştırmak amacıyla duyarlılık analizi yapılmıştır. Çalışma teorik açıdan araştırmacılara internet sitesi kalite değerlendirme probleminde yeni bir model sunması, pratik açıdan teknoloji mağazalarına kullanıcılarına daha kaliteli hizmet sunabilmeleri için internet sitelerini tasarlamalarında yol gösterici olması bakımından yazına katkı sağlayacaktır. tr_TR
dc.description.abstract In recent years, the evaluation of website quality has become an important issue and many studies have been done on the evaluation of website quality. In spite of this, there is no study which evaluates website quality of technology stores. This study aims to fill this gap in the literature. Within this context, a new model with multiple criteria specific to the application area has been developed based on the ISO 25010 quality model. The new model has been used to evaluate website quality of six alternative technology stores operating in Turkey. Accordingly, the fuzzy analytic hierarchy process (FAHP) has been used for both determining the importance of the criteria and evaluating and ranking the alternatives. In addition, a sensitivity analysis has been conducted to investigate the impact of changes in criteria weights on websites rankings. This study will contribute to the literature theoretically by providing a new website quality evaluation model, and in practical terms, it is a guide to designing websites so that they can provide better quality service to customers of technology stores. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.18092/ulikidince.557263 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Websitesi kalitesi, ISO 25010 kalite modeli, teknoloji mağazaları, ÇKKV, bulanık AHP tr_TR
dc.title Teknoloji mağazalarının ISO 25010 kalite modeline dayalı websitesi kalite değerlendirmesinin çok kriterli analizi: Türkiye örneği tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 247783 tr_TR
dc.identifier.startpage 57 tr_TR
dc.identifier.endpage 76 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster