Okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine ilişkin görüşlerinin ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazlık, Derya Özlem
dc.contributor.author Öngören, Sema
dc.date.accessioned 2021-06-10T08:15:56Z
dc.date.available 2021-06-10T08:15:56Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation YAZLIK, D. Ö., & Öngören, S. (2018). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN VE SINIF İÇİ UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1264-1283. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/issue/59105/850593
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2366
dc.description.abstract Çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine ilişkin görüşlerini ve sınıf içi uygulamalarını incelemektir. Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerinde yer verdikleri matematiksel kavramlar, kullandıkları yöntem-teknik ve materyaller, bu etkinlikler için ayırdıkları süre, gün akışı içerisinde matematiksel kavramlara hangi etkinliklerde yer verdikleri ve kendilerini ne kadar yeterli gördükleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenine uygun olarak görüşme ve gözlem teknikleri kullanılarak yürütülmüştür. Katılımcıları gönüllülük esasına göre belirlenen, MEB bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 26 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu ve gözlem formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler incelendiğinde, okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerinde daha çok rakamlara ve geometrik şekillere yer verdikleri belirlenmiştir. Katılımcıların çoğu gün akışı içerisinde her gün matematik etkinliğine yer verdiklerini ayrıca bu etkinliklerde en çok oyun yoluyla öğretim ve gösterip yaptırma yöntem-tekniklerini kullandıklarını ifade etmişlerdir. Bununla birlikte katılımcıların büyük çoğunluğu matematik etkinlikleri için kendilerinin materyal hazırladıklarını ve matematik etkinliklerini uygulamada kendilerini yeterli bulduklarını belirtmişlerdir. Ayrıca katılımcıların genellikle oyun, Türkçe ve fen etkinliklerinde matematiksel kavramlara yer verdikleri görülmüştür tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.29299/kefad.2018.19.02.005 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul öncesi eğitim tr_TR
dc.subject Matematik etkinlikleri tr_TR
dc.subject Öğretmen görüşleri tr_TR
dc.title Okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine ilişkin görüşlerinin ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Dergi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 207315 tr_TR
dc.contributor.authorID 120775 tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1264 tr_TR
dc.identifier.endpage 1283 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster