Sınıf öğretmenlerinin doğa ve çevreye yüklediği değerlerin tespit edilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gündüz, Mevlüt
dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Büyükkarcı, Ayşegül
dc.contributor.author Taş, Mahmut
dc.contributor.author Çakır Elbir, Burcu
dc.date.accessioned 2021-06-07T12:33:02Z
dc.date.available 2021-06-07T12:33:02Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2218
dc.description.abstract The individual in which the nature and the environment is a part. Nature has the power to renew itself with the mysterious structure, but the look and attitude of the people to nature present a threat in terms of future generations. The formation of this consciousness and making them gain should begin more from early ages. At this point classroom teachers become important. The values and attitudes towards nature and the environment of classroom teachers is also important in term of making students gain awareness. The aim of this qualitative research is to reveal classroom teachers’ perception of value that they add to the nature and the environment. In the study, phenomenological method of qualitative research methods to reveal the nature and the environment oriented perceptions is preferred. In the Scope of study, face to face interviews were conducted with 20 classroom teachers who work in the center of Isparta province and content analysis was performed to the collected data. Three specialists opionions have been consulted to ensure the reliability of the research Reliability was calculated using the formula of Miles and Huberman for this research and the reliability coefficient was calculated as 0.92. In light of the obtained findings, classroom teachers see nature as a living area and a source of peace, believe the need to keep the environment clean and to behave by acting consciously, think the love of nature is more about instinctive, adopt the need to be example to the students with their behaviors and believe that nature should be respected too, such as respect for human. tr_TR
dc.description.abstract Birey, içerisinde bulunduğu doğanın ve çevrenin bir parçasıdır. Doğa gizemli yapısı ile kendi kendini yenileyebilme gücüne sahiptir. Ancak insanların doğaya olan bakışı ve tutumu gelecek nesiller açısından tehdit oluşturmaktadır. Bu bilincin oluşması ve kazandırılması daha küçük yaşlardan itibaren başlamalıdır. Bu noktada sınıf öğretmenleri önemli hale gelmektedir. Sınıf öğretmenlerinin doğa ve çevreye yönelik sahip olduğu değer ve tutumlar öğrencilerine bilinç kazandırma açısından önemlidir. Araştırmanın amacı da sınıf öğretmenlerinin doğa ve çevreye yükledikleri değer algılarını ortaya koymaktır. Araştırmada, doğa ve çevreye yönelik algıları ortaya koyabilmek için nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yöntem tercih edilmiştir. Çalışma kapsamında Isparta il merkezinde görev yapmakta olan 20 sınıf öğretmeni ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiş ve toplanan verilere içerik analizi yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Görüşme Formu” kullanılmıştır. Bu doğrultuda güvenirliği sağlamak amacıyla 3 uzman görüşüne başvurulmuştur. Güvenirlik, Miles ve Huberman’ın formülü kullanılarak hesaplanmış ve bu araştırma için ise güvenirlik katsayısı 0,92 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, sınıf öğretmenleri doğayı yaşam alanı ve huzur kaynağı olarak görmekte, çevreyi temiz tutarak ve bilinçli davranarak hareket etmek gerektiğine inanmaktadırlar. Ayrıca, sınıf öğretmenleri doğa sevgisinin daha çok içgüdüsel olduğunu, davranışlarıyla öğrencilerine örnek olunması gerektiğini belirtmektedirler. Nitekim sınıf öğretmenleri, insana duyulan saygı gibi doğaya da saygı duyulması gerektiğine inanmaktadırlar. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Route Educational and Social Science Journal tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Doğa ve çevre sevgisi tr_TR
dc.subject Değer eğitimi tr_TR
dc.subject Duyarlılık tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmeni tr_TR
dc.subject Love of nature and the environment tr_TR
dc.subject Values education tr_TR
dc.subject Awareness tr_TR
dc.subject Classroom teachers tr_TR
dc.title Sınıf öğretmenlerinin doğa ve çevreye yüklediği değerlerin tespit edilmesi tr_TR
dc.title.alternative The determınatıon of values added to nature and envıronment by classroom teachers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Route Educational and Social Science Journal tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 5 tr_TR
dc.identifier.startpage 116 tr_TR
dc.identifier.endpage 126 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster