İlköğretim öğretmenlerinin değer yargılarının betimlenmesi: Kırşehir ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Yel, Selma
dc.date.accessioned 2021-06-07T11:56:11Z
dc.date.available 2021-06-07T11:56:11Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2209
dc.description.abstract Eğitim, gelecek kuşaklara değer aktarımının yapıldığı bir süreçtir. Bu süreç içerisinde öğretmenlerin sahip oldukları değerler geleceğimizin teminatı öğrencilerimizi etkileyecektir. Bu varsayımdan yola çıkarak öğretmenlerin sahip oldukları değerler önem kazanmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı ilköğretimde çalışan öğretmenlerin değer yargılarını belirlemektir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracında yer alan maddeler sosyal değerler ve bireysel değerler olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Sosyal ve bireysel değerlerin ortalamaları ve bağımlı t testi sonuçlarına SPSS programında bakıldığında sosyal ve bireysel değerler arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bu çalışmaya ulaşılabilen örnekleme yoluyla seçilen 71 öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Rokeach Değer Anketi araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Education is a process in which values are transferred to next generations. In this process, values that teachers have effect on our students who are our future assurance. By taking account of this hypothesis, the values of teachers are also becoming important. The main aim of this study is to investigate value judgments of teachers working at primary schools. Items in the data collection instrument used in this study are separated into two groups as social values and individual values. There is no significant difference between social and individual values when means of social and individual values and one sample t-test results are analyzed by SPSS program. There are 71 teachers voluntarily participated in the study and Rokeach Value Inventory was used in this study. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Türk Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretmenler tr_TR
dc.subject Değerler tr_TR
dc.subject Değer yargıları tr_TR
dc.subject Teachers tr_TR
dc.subject Values tr_TR
dc.subject Value judgments tr_TR
dc.title İlköğretim öğretmenlerinin değer yargılarının betimlenmesi: Kırşehir ili örneği tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Türk Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 607 tr_TR
dc.identifier.endpage 622 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster