Öğrencilere göre etkili bir sosyal bilgiler öğretimi için sınıf öğretmenlerinden beklentiler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Meydan, Ali
dc.contributor.author Tahiroğlu, Mustafa
dc.date.accessioned 2021-06-07T10:45:07Z
dc.date.available 2021-06-07T10:45:07Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2202
dc.description.abstract Dördüncü sınıftan itibaren programda yer almaya başlayan ve mihver derslerden biri olan sosyal bilgiler dersinde, öğrencilerin özgür bir birey olarak yeteneklerinin farkına varması ve sosyal yaşam içinde aktif olarak rol alması hedeflenmektedir. Öğretmenlerin öğrenme-öğretme süreçlerinde sınıf içinde ve sınıf dışında etkin rolü vardır. Öğrencilerin bu süreçte etkin katılımının sağlanması gerekmektedir. Bu temel düşünceden hareketle bu araştırmanın amacını, ilkokul 4. sınıf öğrencilerine göre etkili bir sosyal bilgiler öğretimi için sınıf öğretmenlerinden beklentileri nelerdir? Sorusuna cevap aramak oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi, öğrenci görüşlerine yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılı Kırşehir'in merkez ve ilçe ilkokullarında öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çevre koşulları ve sosyo ekonomik yapı göz önüne alınarak seçilen beş ilkokuldaki toplam 368 öğrenci örneklem olarak alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çakar ve Öner ‘in geliştirdikleri (2007) “Etkili bir Sosyal Bilgiler Öğretimi için Öğrenci Gözüyle Öğretmenden Beklentilerin Belirlenmesine Yönelik Ölçek” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizleri için SPSS paket programından yararlanılmış, araştırmanın amacına uygun olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak 4. sınıf öğrencileri sınıf öğretmenlerinden en çok, “İnsan haklarına saygılı Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı yetiştirmeyi” en az ise “Tepegöz kullanmalıdır” ifadelerini belirttikleri görülmüştür tr_TR
dc.description.abstract Teaching of social sciences start with fourth grade In this course, students are aimed at noticing their skills as a free and their being active in the society. Teachers have an active role inside and outside the classroom. Students need to be active in this process. In this respect, this study aims at answering the question of “What are the expectations from a social science teacher for 4 th graders of primary school to have a more effective social sciences teaching? ” This is a qualitative study based on students views. Participants are those fourth graders studying in center and suburbs of Kırşehir during 2012-2013 school year. Total number of the participants is 368 all of whom study in five different schools with a view to environment and socio-economic structure of the schools. To Collect data scale of Çakar and Öner (2007) “Etkili bir Sosyal Bilgiler Öğretimi için Öğrenci Gözüyle Öğretmenden Beklentilerin Belirlenmesine Yönelik Ölçek” is used. SPSS is used to analyze the data. In conclusion, Students stated most “teachers should grow Turkish citizens respectful to Human Rights” and least “teachers should use a overhead projector” tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Reseracher: Social science studies tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğrenciler tr_TR
dc.subject Etkili sosyal bilgiler öğretimi tr_TR
dc.subject Öğretmenden beklentiler tr_TR
dc.subject Students tr_TR
dc.subject An effective social science teaching tr_TR
dc.subject Expectations from a teacher tr_TR
dc.title Öğrencilere göre etkili bir sosyal bilgiler öğretimi için sınıf öğretmenlerinden beklentiler tr_TR
dc.title.alternative Expectatıons from a socıal scıences teacher ın terms of a more effectıve educatıon for 4th graders of primary school tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster