Pre-service science teachers’ mental images towards biology concept (Metaphor analysis sample)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ulukök, Şeyma
dc.contributor.author Bayram, Kadriye
dc.contributor.author Selvi, Mahmut
dc.date.accessioned 2021-06-07T09:36:51Z
dc.date.available 2021-06-07T09:36:51Z
dc.date.issued 2015-07-26
dc.identifier.citation Ulukök, Ş., Bayram, K., & Selvi, M. (2015). Pre-Service Science Teachers' Mental Images towards Biology Concept (Metaphor Analysis Sample). International Online Journal of Educational Sciences, 7(3), 244 - 259. tr_TR
dc.identifier.issn 1309-2707
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2190
dc.description https://iojes.net/?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=IOJES_1749.pdf&key=40944 tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine pre-service science teachers' perceptions on biology through metaphors. These pre-service science teachers are 3rd and 4th grade students who have enrolled for General Biology 1 and General Biology 2 courses. For that purpose, the working group of the study consists of 220 students studying in the 3rd and 4th grades at the department of Science Education in Gazi University Faculty of Gazi Education and Artvin Çoruh University Faculty of Education during the spring semester of 2012-13 academic year. Qualitative research method is used in this research. Also, a systematic metaphor analysis techniques which is one of the data analysis of qualitative researches is used. .The participants are asked to complete the sentence "If biology were (fruit, sport, car, game, color and season), it would be ................ Because ....................." and to write three words that come to their mind first when biology mentioned. The content analysis is used for the metaphors developed by pre-service science teachers. According to the findings, pre-service science teachers who have participated in the study develop 130 metaphors about biology. These, 130 metaphors are analyzed in 19 different categories and results are interpreted. Consequently, it is determined that the words “living, world, genetic” come to the preservice teachers’ minds at first when they think about biology and they have positive perceptions on biology. As a result of findings, recommendations are provided scope of this research. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı genel biyoloji 1 ve genel biyoloji 2 derslerini alan 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarının biyolojiye ilişkin algılarını metaforlar yolu ile belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 akademik yılı bahar döneminde Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi ve Artvin Çoruh Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programına kayıtlı toplam 220 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, nitel çalışmalara yönelik veri analizlerinden sistematik metafor analizi tekniği benimsenmiştir. Katılımcılardan “Eğer biyoloji bir (meyve, spor, araç, oyun, renk ve mevsim) olsaydı, ……… olurdu. Çünkü ………” cümlesini tamamlamaları ile biyoloji denilince katılımcıların akıllarına gelen ilk üç kelimeyi yazmaları istenmiştir. Bu kapsamda, öğretmen adaylarının geliştirdikleri metaforlara ilişkin içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Bulgulara göre araştırmaya katılan fen bilgisi öğretmen adaylarının biyolojiye ilişkin toplam 130 metafor geliştirdikleri görülmüştür. Bu metaforlar 19 farklı kategoride değerlendirilerek, sonuçlar yorumlanmıştır. Sonuç olarak biyoloji denilince akıllarına gelen ilk üç kelimenin ağırlıklı olarak canlı, dünya ve genetik olduğu ve genel olarak öğretmen adaylarının biyolojiye yönelik olumlu algılara sahip olduğu belirlenmiş ve çalışma kapsamında önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.15345/iojes.2015.03.008 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Pre-service science teacher tr_TR
dc.subject Metaphor tr_TR
dc.subject Science tr_TR
dc.subject Biology tr_TR
dc.subject Perception of biology tr_TR
dc.subject Fen bilgisi öğretmeni adayı tr_TR
dc.subject Metafor tr_TR
dc.subject Fen bilimleri tr_TR
dc.subject Biyoloji tr_TR
dc.subject Biyoloji algısı tr_TR
dc.title Pre-service science teachers’ mental images towards biology concept (Metaphor analysis sample) tr_TR
dc.title.alternative Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji kavramına ilişkin zihinsel imgeleri (Metafor analizi örneği) tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Online Journal of Educational Sciences (iojes) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/fen bilgisi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 36915 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-5366-0833 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 244 tr_TR
dc.identifier.endpage 259 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster