Öğretim elemani-öğrenci arasindaki örtük ilişkiler ile öğrencilerin başari algilari arasindaki ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gündoğdu, Serhat
dc.date.accessioned 2021-06-04T09:26:23Z
dc.date.available 2021-06-04T09:26:23Z
dc.date.issued 2016-10-01
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/441236
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2132
dc.description.abstract Bu araştırma, öğretim elemanı-öğrenci arasındaki örtük ilişkiler ile öğrencilerin başarı algıları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı dördüncü sınıfta öğrenim gören sekiz öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu aşırı veya aykırı durum örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin “başarılı olma” kavramını mesleki bilgi edinimi ile açıkladıkları saptanmıştır. Öğrenciler başarılı olabilmek için öğretim elemanlarının örtük beklentilerine ve açık programın gerekliliklerine göre davranmaktadırlar. Öğrencilerin başarı algılarının oluşumunda, öğretim elemanının etkileşim özellikleri, iletişim tarzı ve cinsiyeti gibi kişisel özellikleri ile sınıf kuralları, sınıf içi uygulamalar ve değerlendirmeye yönelik uygulamalar önemli rol oynamaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Milli Eğitim Bakanlığı tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Örtük program tr_TR
dc.subject Okul öncesi öğretmenliği tr_TR
dc.subject Öğretmen yetiştirme tr_TR
dc.title Öğretim elemani-öğrenci arasindaki örtük ilişkiler ile öğrencilerin başari algilari arasindaki ilişki tr_TR
dc.title.alternative Relations of students' success perceptions and implicit relations between instructor-student tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Milli Eğitim Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/okul öncesi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 102132 tr_TR
dc.identifier.volume 45 tr_TR
dc.identifier.issue 212 tr_TR
dc.identifier.startpage 81 tr_TR
dc.identifier.endpage 92 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster