Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uyguladıkları aile katılım çalışmalarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gündoğdu, Serhat
dc.date.accessioned 2021-06-04T09:21:36Z
dc.date.available 2021-06-04T09:21:36Z
dc.date.issued 2021-03-31
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1402750
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2129
dc.description.abstract Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uyguladıkları aile katılım çalışmalarını belirlemek amacıyla yapılan bu çalışma nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu basit tesadüfi örnekleme yöntemle belirlenen 35 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler nitel araştırma veri analiz yöntemlerinden içerik analizi ile araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda uzaktan eğitim sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin aile katılım çalışmalarında farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Bu farklılaşma daha çok olumlu yönde olmuştur. Ailelerin yaklaşık yarısının uzaktan eğitim sürecine aktif katıldıkları ve bunların büyük çoğunluğunu annelerin oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Babaların çalışıyor olması ve annelerin ev hanımı olması bu duruma neden olmuştur. Öğretmenler ailelerle iletişim kanalı olarak en çok whatsapp mesaj uygulamasını eğitim öğretim faaliyetleri için kullanmışlardır. Öğretmenler uzaktan eğitim sürecinde ailelerle, çocuklarla ve sistemsel yapı ile ilgili sorunlar yaşamışlar. Uzaktan eğitim sürecinde aile katılımının arttırılması ve verimli hale getirilmesi için öğretmenler; ailelere, çocuklara ve sistemsel yapıya ilişkin önerilerde bulunmuşlardır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.26466/opus.827530 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul öncesi eğitim tr_TR
dc.subject Uzaktan eğitim tr_TR
dc.subject Aile katılımı tr_TR
dc.title Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uyguladıkları aile katılım çalışmalarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of the family participation activities which pre-school teachers apply in the distance education process tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/okul öncesi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 102132 tr_TR
dc.identifier.volume 17 tr_TR
dc.identifier.issue 35 tr_TR
dc.identifier.startpage 1849 tr_TR
dc.identifier.endpage 1874 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster