dc.contributor.author |
Işık, Mustafa |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-04T07:33:02Z |
|
dc.date.available |
2021-06-04T07:33:02Z |
|
dc.date.issued |
2018-04-27 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2117 |
|
dc.description |
Görsel okuryazarlık ilk kez John DEBES (1968) tarafından; “İnsanın görerek ve diğer algılama deneyimleriyle bütünleştirerek geliştirebileceği bir grup görme yetisi” olarak tanımlanmıştır. Teknolojinin de etkisiyle görselliğin önde gittiği dünyamızda okumadan anlatan, okunandan fazla etki bırakan çizginin hadislere uygulanması gerekmektedir.
Sonuçta görsel okuma da eğitim/öğretimde bir okuma şeklidir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Çağdaş çizgi sanatçısı Hasan Aycın, 2005 yılında ‘Kırk Hadîs Kırk Çizgi’ albümünü yayınlamıştır. Bu albüm, böyle bir çalışmanın somut bir örneğidir. Bu sunumda, hadislerin daha iyi anlaşılması ve ifade edilmesi için, bu albümden bazı kareler sunacağız. Bu işi yaparken zorunlu ders olan İlköğretim/Ortaokul 7.ve 8.sınıflarDKAB ile Ortaöğretim/Lise 9-12 sınıf DKAB ve AİHL Hadis, Temel Dini Bilgiler ve Hitabet Dersleri müfredatlarını esas alacağız. |
tr_TR |
dc.description.sponsorship |
yok |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi – Nevşehir / 2018 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Hadis |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretim |
tr_TR |
dc.subject |
Çizgi hadis |
tr_TR |
dc.subject |
Görsel |
tr_TR |
dc.title |
Ortaokul ve lise seviyesinde, hadîslerin öğretilmesinde çizgilerden yararlanma: “Kırk hadîs kırk çizgi” örneği |
tr_TR |
dc.type |
presentation |
tr_TR |
dc.relation.journal |
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi – Nevşehir / 2018 |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/ilahiyat fakültesi/temel islam bilimleri bölümü/hadis anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-7068-6253 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
18841 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
49 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
55 |
tr_TR |