Dini kavramların öğretiminde semantik analizlerin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Çetinel, Hasan
dc.date.accessioned 2021-05-27T07:25:34Z
dc.date.available 2021-05-27T07:25:34Z
dc.date.issued 2019-06-19
dc.identifier.citation Çetinel, H . (2019). Dini Kavramların Öğretiminde Semantik Analizlerin Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi . Mizanü'l-Hak: İslami İlimler Dergisi , (8) , 77-107 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/mizan/issue/47122/566994 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1762
dc.description.abstract Bu çalışmada, dini kavramların öğretimi aşamalarında semantik analizler temel alınarak yapılan öğretimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri ile bir kavram öğretimi çalışması yürütülmüştür. Uzman görüşleri alınarak belirlenen bir grup dini kavramı kapsayan, yine uzman görüşleri ile geliştirilmiş bir başarı testi, kontrol ve deney grupları olmak üzere oluşturulan iki gurubun öğrencilerine ön test son test şeklinde uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, dini kavramların öğretiminde semantik analizlere başvurmanın akademik başarıyı artırdığı ve kalıcılığa müspet etkide bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır tr_TR
dc.description.abstract : In this study, it is tried to determine the effect of teaching on religious concepts and persistence based on semantic analysis. For this purpose, a concept teaching study was conducted with the students of the Faculty of Theology of Nevşehir Hacı Bektaş Veli University. A group of religious students who were determined by taking expert opinions were applied as a pre-test post-test to the students of two groups which were formed as a test of achievement, control and experimental groups developed with expert opinions. As a result of the study, it was concluded that applying to semantic analysis in teaching religious concepts increased academic achievement and had a positive effect on permanence. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Mizanu'l-Haqq: Journal of Islamic Studies tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kavram, Kavram Öğretimi, Semantik Analiz tr_TR
dc.subject Concept tr_TR
dc.subject Concept Teaching tr_TR
dc.subject Semantic Analysis tr_TR
dc.title Dini kavramların öğretiminde semantik analizlerin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi tr_TR
dc.title.alternative The Effect of Semantic Analysis on Academic Success and Permanence in the Teaching of Religious Concepts tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Mizanu'l-Haqq: Journal of Islamic Studies tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID 276872 tr_TR
dc.identifier.issue 8 tr_TR
dc.identifier.startpage 77 tr_TR
dc.identifier.endpage 107 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record