Obezite, günümüzde gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin önemli sağlık sorunları arasında yer almaktadır. Türkiye’de obezite ile mücadele, 2006 yılından beri artan bir kararlılık ile devam etmektedir. Bu kapsamda, Türkiye Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı (2014-2017) hayata geçirilmiş ve program sosyal pazarlama faaliyetleri ile desteklenerek geniş kitlelere ulaşılmıştır. Sosyal pazarlama sağlığı koruma ve geliştirme faaliyetlerinde kamu sağlık kurumları tarafından kullanılmaktadır. Obezite ile mücadele kampanyası Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülmektedir. Bu çalışmada, bireylerin obezite ile mücadele kapsamında yapılan sosyal pazarlama uygulamalarına yönelik eğilimlerini belirlemek amacıyla Nevşehir ilinde yaşayan 400 kişiye yüz yüze anket uygulanmıştır. Bireylerin demografik özellikleri ile sosyal pazarlama uygulamalarına yönelik eğilimleri arasında istatistiki açıdan fark olup olmadığının analizinde t testi ve Anova analizi uygulanmış ve ayrıca likert ölçekli sorular için faktör analizi ile soruların gruplama biçimleri araştırılmıştır. Çalışmada, Nevşehir ili Merkez ilçede yaşayan kadınların obezite ile mücadele içerikli sosyal pazarlama uygulamalarına daha ilgili oldukları sonucuna varılmıştır
Nowadays obesity is one of the important problems among health problems
of developed and developing countries. Fighting Obesity in Turkey has continued
with increasing determination since 1996. In this context, “Healthy Nutrition and
Active Life Programme of Turkey (2014-2017)” is implemented and reached the large
masses by activities of social marketing. Social marketing is used in activities of
health protection and promotion by health facilities. Fighting Obesity Campaign is
carried out Minister of Health of the Republic of Turkey. In this study, face to face
survey is applied to 400 individuals who live in Nevşehir to determine tendencies of individuals towards implications of social marketing as part of fighting obesity.
Testing of whether there is a statistical difference between demographic features and
tendencies towards implications of social marketing is used t test and ANOVA
analysis. Also, grouping forms of questions is investigated by factor analysis for
questions which use Likert Scale. It is concluded that women who live in Central
District of Nevşehir are more interested in practices of social marketing which is
related to fighting obesity.