Turizm sektöründe kadın girişimciler ve yöneticiler açısından otantik liderliğin sosyal tembellik üzerindeki etkileri: yaşam tatmininin düzenleyici rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şimşek, Mehmet Şerif, Özgener, Şevki, İlhan, İbrahim
dc.date.accessioned 2021-05-26T07:59:33Z
dc.date.available 2021-05-26T07:59:33Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Şimşek, M. Ş., Özgener, Ş., İlhan, İ. (2017). Turizm Sektöründe Kadın Girişimciler ve Yöneticiler Açısından Otantik Liderliğin Sosyal Tembellik Üzerindeki Etkileri: Yaşam Tatmininin Düzenleyici Rolü, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14 (3), 2017, 88-109. tr_TR
dc.identifier.isbn 1304-7590
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1676
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, otantik liderliğin sosyal tembellik üzerindeki etkilerini incelemek ve bu iki değişken arasındaki ilişkide yaşam tatminin düzenleyici rolü oynayıp oynamadığını analiz etmektir. Bu araştırmanın örneklemini Nevşehir ilinde turizm sektöründeki kadın girişimciler ve yöneticiler oluşturmaktadır (n=110). Söz konusu örneklemden elde edilen veriler çoklu regresyon analizi ve düzenleyici değişkenli regresyon analizi yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, otantik liderliğin boyutlarından öz farkındalık ve ilişkisel şeffaflığın sosyal tembellik üzerinde negatif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte otantik liderliğin sosyal tembellik üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Buna karşın, katılımcılar otantik liderlik ve yaşam tatmini etkileşiminin sosyal tembellik üzerinde pozitif etkiye sahip olduğunu ileri sürmüşlerdir. Yani, yaşam tatmininin, otantik liderlik ile sosyal tembellik ilişkisinde düzenleyici rolü oynadığı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate the moderating role of life satisfaction in determining the effects of authentic leadership on social loafing in tourism industry. The sampling consists of women entrepreneurs and managers (n=110) in tourism industry in the Nevşehir Province, Turkey. Data acquired from mentioned research sampling has been analyzed by means of the Multiple Regression Analysis and Moderated Regression Analysis. The findings of the research indicated that the dimensions of self-awareness and relational transparency of authentic leadership had a negative effect on social loafing. Similarly, it stated that authentic leadership had a negative effect on social loafing. Nevertheless, the participants suggested that the interaction of authentic leadership and life satisfaction had a positive effect on social loafing. Namely, life satisfaction moderated the relationship between authentic leadership and social loafing. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Otantik liderlik, Sosyal tembellik, Yaşam tatmini ve Turizm sektörü tr_TR
dc.subject Authentic leadership tr_TR
dc.subject Social loafing tr_TR
dc.subject Life satisfaction and Tourism industry. tr_TR
dc.title Turizm sektöründe kadın girişimciler ve yöneticiler açısından otantik liderliğin sosyal tembellik üzerindeki etkileri: yaşam tatmininin düzenleyici rolü tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi (SOİD) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID A-5730-2018 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9290-0596 tr_TR
dc.contributor.authorID 3193 tr_TR
dc.identifier.volume 14 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 88 tr_TR
dc.identifier.endpage 109 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster