Kavram olgusu; dini kavramların öğretimi, önemi ve sınırlılıkları üzerine

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çetinel, Hasan
dc.contributor.author Çetinel, Hasan
dc.date.accessioned 2021-05-25T09:44:17Z
dc.date.available 2021-05-25T09:44:17Z
dc.date.issued 2019-11-25
dc.identifier.citation Çetinel, H . (2019). Kavram Olgusu; Dini Kavramların Öğretimi, Önemi ve Sınırlılıkları Üzerine . Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , 47 (47) , 89-114 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/neuifd/issue/50273/554264 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1627
dc.description.abstract İnsanın doğumundan ölümüne uzanan süreçte onun dış dünyayı algılamasına; varlıklar, olaylar ile olgular arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt etmesine, olası zihinsel karmaşalardan korunmasına katkı sunan kavramlar, bu yönleriyle kancalara benzetilirler. Kavramlar aracılığı ile her düşünce, karşılık geldiği anlama uygun tarzda insan zihninde ilgili olduğu kancaya takılarak bir düzene kavuşur. Bu sebeptendir ki, okullarda yürütülmekte olan öğretim süreçlerinin en önemli aşaması, kavram öğretimidir. Okullarda kavram öğretimi, uzman öğreticiler eliyle, formal tarzda, bir sistem dâhilinde yürütülmeye çalışılsa da; öğrenen, öğretici, takip edilen strateji ve öğrenilecek kavram orijinli sınırlılıklar nedeniyle eksik veya yanlış öğrenmeler meydana gelebilmektedir. Kavram öğretimiyle ilgili bu sınırlılıklar, beşerî dil düzeni içerisinde ortaya çıkan kavramları, birtakım anlam olayları ile dönüştüren ve kendi sahasına dâhil eden din olgusu ve dînî kavramlar için de söz konusu olabilmektedir. Din öğretimi süreçlerinin doğru ve etkin planlanabilmesinde bu sınırlılıkların tespit edilerek uygun öğretim stratejilerinin geliştirilmesi önem arz etmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kavram, Kavram Öğretimi, Dînî Kavramlar, Din, Din Eğitimi tr_TR
dc.title Kavram olgusu; dini kavramların öğretimi, önemi ve sınırlılıkları üzerine tr_TR
dc.title.alternative Concept of Concept; Teaching of Religious Concepts, Importance and Restrictions tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID 276872 tr_TR
dc.identifier.issue 47 tr_TR
dc.identifier.startpage 89 tr_TR
dc.identifier.endpage 114 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster