Cumhuriyetten günümüze ortaöğretim felsefe dersi öğretim programlarında Türk düşüncesi ve 2009 programına yeni bir ünite önerisi olarak "Türk düşüncesi"

Show simple item record

dc.contributor.author Manav, Faruk
dc.date.accessioned 2021-04-15T20:06:34Z
dc.date.available 2021-04-15T20:06:34Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Manav, Faruk. (2015). Cumhuriyetten Günümüze Ortaögretim Felsefe Dersi Ögretim Programlarında Türk Düsüncesi ve 2009 Programına Yeni Bir Ünite Önerisi Olarak ”Türk Düsüncesi”. Akademik Sosyal Arastırmalar Dergisi, 3(19), 173-180., tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1281
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de Cumhuriyetin ilanından sonra uygulanmış olan 1924, 1935, 1957, 1976, 1985, 1993 ve 2009 ortaöğretim felsefe dersi öğretim programlarının kazanım/hedef ve içeriklerinde Türk düşüncesine yer verilip verilmediğini araştırmaktır. Bu kapsamda çalışmada öncelikle ‘Türk düşüncesi’ ifadesinin kavramsal bir analizi yapılmış ve bu ifade netleştirilmeye çalışılmıştır. Daha sonra ülkemizde ortaöğretim düzeyinde uygulanmış ve uygulanmakta olan öğretim programları incelenmiştir. İnceleme sonucunda felsefe dersi öğretim programlarının genelinde Türk düşüncesinin ihmal edildiği ya da olması gerektiği şekilde yer verilmediği görülmüştür. Elde edilen bu bulgular sonucunda mevcut 2009 programında Türk düşüncesinin nasıl yer alabileceğine ilişkin bir öneri olarak ‘Türk Düşüncesi’ ünitesi; kazanımları ve kapsamıyla birlikte önerilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate whether the Turkish thought has taken its place in the attainments and the contents of 1924, 1935, 1957, 1976, 1985, 1993 and 2009 secondary education philosophy course curriculums that were applied after the declaration of Republic in Turkey. Looking from this perspective in this study, primarily an analysis of the expression ‘Turkish thought’ has been made andthis expression has been tried to be clarified. Then curriculums which were implemented at the level of secondary education in our country was investigated. In the end of the investigation, it was seen that Turkish thought in the general of philosophy course curriculums was neglected or it was not included as it should be. In the consequence of obtained findings, the unit of ‘Turkish Thought’ with its attainments and content is offered as a suggestion which is related to show how Turkish thought is taken place in available 2009 curriculum. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.16992/ASOS.886 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject 2009 felsefe dersi öğretim programı, ünite önerisi, Türk düşüncesi. tr_TR
dc.subject 2009 philosophy course curriculum, unit suggestion, Turkish though. tr_TR
dc.title Cumhuriyetten günümüze ortaöğretim felsefe dersi öğretim programlarında Türk düşüncesi ve 2009 programına yeni bir ünite önerisi olarak "Türk düşüncesi" tr_TR
dc.title.alternative Turkish thought in philosophy course curriculums from republic to present day and “Turkish thought” as a unit suggestion to 2009 curriculum tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Felsefe Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 33291 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 19 tr_TR
dc.identifier.startpage 173 tr_TR
dc.identifier.endpage 180 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record